امیدوارم فکر و شیوه مدیریت سایپا در بخش های مختلف صنعت تسری یابد

محصول جدید سایپا با نام کوییک با حضور رییس مجلس شورای اسلامی، وزیر صنعت معدن و تجارت، رییس و اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس و مدیران ارشد صنعت خودروسازی و قطعه سازی رونمایی شد.

دکتر لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در مراسم رونمایی از کوییک با ابراز خوشحالی از گزارش عملکرد سایپا، تصریح کرد: سایپا یکی از واحدهای مهم تولیدی کشور است و مجلس همواره در جریان مشکلات این شرکت بوده است که خوشبختانه گزارش های ارائه شده حاکی از بهبود وضعیت مالی سایپا در سال جاری است.

وی افزود: خودروسازی یک بخش مهم و پایه ای صنعت است و لذا وضعیت این صنعت برای مجلس از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی تاکید کرد: ایجاد خلل در صنایع برای اقتصاد کشور مضر است و با اختلال بخش های صنعتی اقتصاد کشور دچار اختلال خواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برای مدیران ارشد نظام مهم است که چگونه مدیریتی بر بنگاه های اقتصادی اعمال شود تا اقتصاد کشور دچار اختلال نشود و امروزه با مدیریت درست، سایپا در حال پیشرفت است که جای قدردانی دارد و نقش همبستگی کارکنان در موفقیت سایپا بسیار موثر بوده و جای تبریک دارد.

لاریجانی با بیان اینکه یکی از ضعف های کشور در بخش تحقیق و توسعه است، اظهار کرد: به دلیل بالا بودن هزینه های تحقیق و توسعه کمتر به این موضوع توجه شده است در صورتی که باید شرایط تحقیق و توسعه را در صنایع و بنگاه های تولیدی فراهم کنیم.

وی با اشاره به احیای واحد تحقیق و توسعه سایپا، گفت: افول این مرکز تاسف بار و اما احیای آن خوشحال کننده تر است.

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر مشخص شدن جایگاه صنعت در استفاده از تسهیلات بانکی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی در قانون برنامه ششم سهم صنعت از تسهیلات بانکی را ٤٠ درصد پیش بینی کرده است.

لاریجانی افزود: مجلس شورای اسلامی مدافع صنعت است و تدابیر خوبی با هدف حمایت از صنعت خودرو در نظر گرفته شده است.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صادرات بخشی از اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای تولیدات با قابلیت صادرات است.

وی در پایان بر توجه خودروسازان به اهمیت ایمنی و محیط زیست تاکید کرد.