کاهش قیمت اینترنت از هر گیگ 3600 تومان به 1400 تومان

 محمدجواد آذری جهرمی در ششمین دوره جایزه ملی کیفیت ICT در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از اقدامات دولت یازدهم برای کاهش قیمت اینترنت و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی را تشریح کرد.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: یکی از دغدغه‌های جدی دولت یازدهم اشتغال است برای ایجاد اشتغال روی حوزه ICT حساب ویژه‌ای باز شده است.

وی گفت: یکی از شاهکارهای ایجاد اشتغال در حوزه ICT تولید محتوای داخلی است که نیازمند ایجاد بازار مصرف برای محتوای داخلی است.

جهرمی بر ضرورت افزایش رضایتمندی مشترکان در استفاده از سرویس‌ها تاکید کرد و گفت: از جمله مواردی که باعث بزرگ شدن حوزه ICT و ایجاد اشتغال می‌شود افزایش رضایتمندی مشترکان است که رضایت مشترکان دو بحث کیفیت و قیمت را شامل می‌شود.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با تشریح اقدامات دولت یازدهم برای کاهش نرخ اینترنت و دسترسی به شبکه گفت: در سال 92 قیمت یک گیگابایت اینترنت در تهران 3600 تومان بود که اکنون به 1400 تومان کاهش یافته است. این رقم در شهرستان‌ها 3500 تومان بود که اکنون به 905 تومان رسیده است.

وی با اشاره به اعمال دو بار تخفیف 20 درصدی در قیمت اینترنت گفت: در مصوبه شماره  247 قیمت استفاده از ترافیک داخلی در بستر شبکه ملی اطلاعات 50 درصد ارزان‌تر از ترافیک داخلی در نظر گرفته شده است.

جهرمی به حضور کمرنگ فعالان بخش مخابرات در ششمین دوره جایزه ملی کیفیت ICT  اشاره کرد و گفت: این حضور کمرنگ می‌تواند ناشی از گلایه فعالان این حوزه از روال داوری در سال‌های گذشته باشد که البته این بحث‌ها را داوری نکردیم اما تلاش داشتیم تا امسال این گلایه‌ها برطرف شود.

وی گفت: دو اپراتور تلفن همراه امسال در این ارزیابی‌ها شرکت نکردند زیرا به داوری سال‌های گذشته انتقاد داشتند.