پرتقال را از سبد میوه‌های پذیرایی عید خارج کنید

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار گفت: اگر مردم طبق شب عید سال‌های قبل پرتقال بخرند حدود ۱۲۰هزار تن پرتقال نیاز داریم، اما به مردم توصیه می‌کنیم که امسال پرتقال را از سبد میوه‌های اصلی پذیرایی عید خارج کنند تا نیازی به واردات این میوه نباشد.مهاجران ادامه داد: البته با کشورهایی مانند ترکیه نمی‌توانیم رقابت کنیم زیرا قیمت تمام‌شده آنها بسیار پایین‌تر از ماست.

وی با بیان اینکه "تولیدات ما از نظر کیفیت و طعم در جهان بی‌نظیر است"، افزود: باید چاره‌ای در این زمینه اندیشه کنیم.

مهاجران با اشاره به اینکه امسال حدود 2 میلیون و 400 هزار تن پرتقال در شرق مازندران تولید شد، گفت: حتی یک کیلوگرم از این محصولات به انبار نرفته و آنچه هم ذخیره شد کم‌آب است.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار افزود: در غرب مازندران هم 800 هزار تن پرتقال تولید شد که نیمی از آنها قابل استفاده است که نگه داشته‌اند تا شب عید به بازار عرضه کنند.

مهاجران با اشاره به واردات پرتقال از سوی دولت گفت: وارد نمی‌کردیم خیلی بهتر بود اما فشارها برای واردات بسیار زیاد بود.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار با ابراز اینکه "قاچاق در مرزهای ما بیداد می‌کند"، افزود: برخی میوه‌ها مانند گیلاس، انگور شیلی و زردآلو با هزینه گران به بازار ایران وارد می‌شود که اصلاً ضرورتی ندارد و باید جلوی قاچاق را بگیریم.

وی اضافه کرد: در جنوب هم پرتقال کافی در سردخانه وجود ندارد به همین علت دولت وارد کرد.

مهاجران گفت: اگر مردم طبق شب عید سال‌های قبل پرتقال بخرند حدود 120 هزار تن پرتقال از 25 اسفند تا 15 فروردین نیاز داریم، اما به مردم توصیه می‌کنیم که امسال پرتقال را از سبد میوه‌های اصلی پذیرایی عید خارج کنند تا نیازی به واردات این میوه نباشد.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار ادامه داد: اتحادیه‌ها و بارفروشان آمادگی دارند که پرتقال را به‌قیمت سه هزار و 500 تومان به دست مصرف کننده برسانند.