تزریق ۱۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل تاسیسات مسکن مهر

 هیات وزیران درخصوص در اختیار قرارگرفتن مبلغ یکهزار و پانصد میلیارد ریال به صورت تملک دارایی سرمایه‌ای از محل منابع ماده (10) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی  دولت موضوع بند (م) ماده (28)  قانون الحاق برخی مواد به  قانون تنظیم بخشی از  مقررات مالی  دولت (2) ـ مصوب 1393ـ به منظور ایجاد تاسیسات عمومی پایگاه های ( سایت های)  مسکن مهر به وزارت_راه و  شهرسازی موافقت کرد.

بر این اساس وزارت راه شهرسازی موظف شد گزارش عملکرد اعتباری فوق را در مقاطع زمانی سه ماهه به سازمان برنامه و بودجه گزارش نماید.

 در بند م ماده 28 آمده است، ـ به دولت اجازه داده میشود به منظور پیش آگاهی، پیشگیری، امدادرسانی، بازسازی و نوسازی مناطق آسیبدیده از حوادث غیرمترقبه از جمله سیل، زلزله، سرمازدگی، تگرگ، طوفان، آتش سوزی، گردو غبار، پیشروی آب دریا، آفتهای فراگیر محصولات کشاورزی و بیماریهای همه گیر انسانی و دامی و حیات وحش و مدیریت خشکسالی، تنخواهگردان موضوع ماده(10 )قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب 1380 را به سه درصد (3 )%و اعتبارات موضوع ماده(12 )قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور مصوب 1387 را به دو درصد (2 )%افزایش دهد. اعتبارات مذکور با پیشنهاد وزارت کشور و تأیید سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور (ظرف مدت ده روز) و تصویب هیأت وزیران قابل هزینه است. از ابتدای سال 1395 بخشی از اعتبارات مذکور به ترتیب و میزانی که در قوانین بودجه سنواتی تعیین می شود به صورت هزینه ای و تملک داراییهای سرمایه ای به جمعیت هلال احمر و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اختصاص می یابد تا در جهت آمادگی و مقابله با حوادث و سوانح هزینه گردد.