4 فروند ایرباس تا آخر سال2017 به ایران می آیند
 فرهاد پرورش مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران امروز در مراسم تحویل سومین هواپیمای ایرباس در فرودگاه مهرآباد گفت: بر اساس قرارداد با شرکت هواپیمایی ایرباس ، قرار شد یک فروند هواپیمای بدنه باریک از نوع ایرباس 321 و دو فروند هواپیمای پهن پیکر از نوع A330-220  تحویل بگیریم که امروز دومین هواپیمای پهن پیکر را تحویل گرفتیم.
 
پرورش بیان داشت: طبق برنامه‌ای که از قبل تنظیم و اطلاع‌رسانی شده بود، قرار است تا پایان سال 2017، چهار فروند ایرباس 320 تحویل گرفته شود.
 
مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: بر اساس قراردادهای منعقدشده قرار است تا پایان سال 2018 پنج فروند هواپیمای 321 تحویل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران شود.
 
وی با بیان اینکه ممکن است در برنامه‌ها یک اختلاف یک الی دو هفته‌ای در تحویل هواپیماها وجود داشته باشد، گفت: این تأخیر ممکن است به دلیل نقل و انتقال پول و یا تأخیر در برنامه تولید اتفاق بیفتد.
 
پرورش با اشاره به اینکه هواپیمای اول از نوع 321 تحویل گرفته شده، اظهار داشت: این هواپیما از زمانی که در برنامه پرواز قرار گرفت تا روز گذشته طبق آمار نزدیک به 650 ساعت پرواز داشته و طی این مدت بین 48 تا 50 هزار مسافر را جابجا کرده است.
 
مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: برای هواپیمایی که امروز تحویل گرفته شد در برنامه پروازهای نوروزی از 25 اسفند تا 17 فروردین حدود 150 پرواز پیش‌بینی شده بود که امیدواریم علی‌رغم تأخیر در تحویل، این برنامه محقق شود و بتوانیم بین 5 تا 8 هزار نفر را با این هواپیما جابجا کنیم.
 
وی همچنین با اشاره به هواپیمای اول پهن‌پیکر که در سال گذشته تحویل گرفته شده بود، خاطرنشان کرد: در طول برنامه عید نوروز حدود 90 پرواز برای این هواپیما پیش‌بینی شده است.
 
پرورش در ادامه بیان داشت: هواپیمایی که امروز تحویل گرفته شده از نوع دوربرد و پهن پیکر است و بعد از انجام تعدادی پرواز در برنامه شبکه پروازهای داخلی به فرودگاه امام(ره) منتقل می‌شود و از خرداد ماه در برنامه پروازهای اروپایی و خاوردور قرار خواهد گرفت.
 
مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران افزود: در قراردادهایی که با بوئینگ و ATR منعقد شده است، پشتیبانی قطعات و آموزش‌های لازم پیش‌بینی شده است.