دولت اعضای جدید هیئت مدیره منطقه آزاد اروند را معرفی کرد

هیئت دولت، بعد از مصوبه اواخر سال گذشته خود در خصوص قرار گرفتن گمرک در مبادی ورودی و خروجی منطقه آزاد اروند؛ اعضای هیئت مدیره این منطقه آزاد  را تعیین کردند.

منطقه آزاد تجاری-صنعتی اروند در شمال غربی خلیج فارس و جنوب غربی استان خوزستان در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر با وسعت بیش از 173کیلومترمربع در محل تلاقی اروند رود و کارون واقع و دارای مرز مشترک با کشورهای عراق و کویت است.

در این مصوبه‌ که به امضای اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور رسیده، آمده است

1- آقای احمد رستمی به عنوان عضو موظف هیأت مدیره سازمان منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی اروند به مدت سه سال جایگزین آقای محمد مخبر دزفولی می‌شود.

2- آقای سیدعبداله حسینی به عنوان عضو غیرموظف هیأت مدیره سازمان منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی کیش به مدت سه سال جایگزین آقای مسعود سلطانی‌فر می‌شود.

3- آقای محمدرضا ربانی به عنوان عضو غیرموظف هیأت مدیره سازمان منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی انزلی به مدت سه سال جایگزین آقای مرتضی آرامی می‌شود.

4- عضویت آقای عبداله کعبی به عنوان عضو غیرموظف هیأت مدیره سازمان منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی اروند به مدت سه سال تمدید می‌شود.

 گفتنی است، پیش از این گمرک ایران به دلیل وسعت این منطقه حاضر به قراردان گمرک در مبادی ورودی و خروجی این منطقه نشده بود اما بعد از تصمیم رئیس جمهوری گمرک موظف به مستقر کردن پست های گمرکی در این منطقه آزاد شده است.