قیمت نفت برنت کاهش یافت

در حالی که افزایش تعداد سکوهای حفاری نفتی در آمریکا نشان دهنده افزایش تولید نفت شیل در این کشور است و این به تداوم مازاد عرضه در بازار کمک کرده، قیمت نفت پس از 3 جلسه افزایش، روز جمعه با کاهش همراه بود.

در حالی که تجار در جستجوی سیگنال های موجود در بازار هستند تا ببینند که آیا کاهش تولید های اوپک موثر بوده، یا اینکه تولید نفت آمریکا همچنان در حال خنثی کردن تلاش ها برای برقراری توازن در بازار است، قیمت نفت در سه ماهه نخست سال جاری میلادی نوسان محدودی را شاهد بود.

قیمت نفت برنت در این دوره سه ماهه، بیشترین کاهش را در بین انواع مختلف دارایی های جهان شاهد بوده است. در ماه مارس، همزمان با افزایش میزان ذخایر نفت آمریکا و بالا رفتن تعداد سکوهای حفاری در این کشور که موجب خنثی شدن تلاش ها برای کاهش تولید در سایر نقاط جهان شد، قیمت نفت در ماه مارس بیشترین کاهش ماهیانه از ماه جولای به این سو را به ثبت رساند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با 13 سنت کاهش به 52 دلار و 83 سنت رسید. قیمت نفت برنت نسبت به سه ماهه قبلی حدود 7 درصد کاهش یافته که بیشترین کاهش سه ماهه از اواخر سال 2015 تاکنون بوده است.

 

قیمت نفت خام آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز با 25 سنت افزایش به 50 دلار و 60 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت در پایان سه ماهه نخست امسال حدود 5.7 درصد کاهش یافت که بدترین کاهش سه ماهه از اواخر سال 2015 تاکنون بود.