قیمت مرغ در بازار نجومی شد
مهدی یوسف خانی رئیس اتحادیه پرنده و ماهی با اشاره به آخرین تحولات بازار مرغ اظهار داشت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده با افزایش ۱۰۰ تومانی نسبت به هفته گذشته درب مرغداری ۴ هزار و ۸۵۰، مرغ آماده به طبخ درشکتارگاه ۶ هزار و ۴۵۰، توزیع درب واحد‌های صنفی ۶ هزار و ۶۰۰ و خرده فروشی ۷ هزار و ۲۵۰ تومان است.

 

به گفته وی نرخ هر کیلو ران مرغ با کمر ۶ هزار و ۲۵۰ و ران مرغ بدون کمر برابر با قیمت مرغ ۷ هزار و ۲۵۰ تومان است.

 

یوسف خانی با اشاره به نرخ سایر مشتقات افزود: قیمت هر کیلو سینه بدون کتف ۱۳، سینه با کتف ۱۲ و فیله مرغ ۱۵ هزار تومان است.

 

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی در خصوص دلایل افزایش قیمت مرغ در نخستین روز هفته در بازار گفت: کاهش عرضه مرغ از سوی مرغداران به کشتارگاه چنین وضعیتی در بازار را به وجود آورده است.

 

وی ادامه داد: مرغداران در شبکه‌های اجتماعی با یکدیگر اتحاد و هماهنگی دارند به طوریکه اجازه نمی‌دهند قیمت‌ها از یک مرزی کاهش یابد، اما باید گفت که نرخ هرای فعلی در بازار به سبب افزایش تولید کاذب است و بدیهی است که دوام زیادی نخواهد داشت.

 

یوسف خانی در خصوص آخرین وضعیت عرضه مرغ سبز در بازار تصریح کرد: مرغ سبز تن‌ها از سوی چند شرکت تولید و توزیع می‌شود که به دلیل نبود اطمینان کافی مردم تقاضای چندانی در بازار برای این مرغ‌های آنتی بیوتیک وجود ندارداز این رو لازم است که سازمان دامپزشکی نظارت کافی در تمامی مراحل تولید این چند شرکت داشته باشد.