به زودی؛ بهره برداری از خط ۷ متروی تهران

مازیار حسینی - معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران صبح امروز در آیین آغاز به عملیات حفاری مکانیزه تونل توسعه جنوبی خط 6 متروی تهران با تاکید بر اینکه تکلیف شرعی و قانونی ما است، اشتغال را جدی بگیریم، گفت:‌ بزرگترین مشکلی که جامعه ما را تهدید می‌کند اشتغال است و به مجرد فرصت برای کار باید سجده شکر به جا بیاوریم.

حسینی با اشاره به اینکه این طرح توسعه حدود هزار میلیارد تومان برای شهرداری هزینه دارد، عنوان کرد: با این طرح توسعه حدود 2 هزار نفر به طور مستقیم در این پروژه مشغول خواهند بود. 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به نقش مترو در ایجاد اشتغال پرداخت و گفت: هر خط مترو به طول 20 کیلومتر وقتی ساخته و به بهره‌برداری می‌رسد چیزی حدود 16 هزار شغل مستقیم و 160 شغل غیرمستقیم ایجاد می‌کند و هر 20 کیلومتر خط مترو در طول 30 تا 35 سال عمر بهره‌برداری خود حدود 180 فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌کند.

وی دیگر معضل بزرگ جامعه را مسائل زیست‌محیطی و آلودگی هوا دانست و افزود: بزرگترین چالش برای هر کسی که بخواهد سکان کشور را عهده‌دار شود آلودگی هوا، آب و خاک است و کار بزرگ تنها از آدم‌های بزرگ برمی‌آید و خدا را شاکریم که شهرداری بسیجی و خدوم و پای کار داریم.

حسینی آغاز به کار طرح توسعه خط 6 مترو تهران به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسینی موید شجاعت قالیباف - شهردار تهران دانست، گفت: در آستانه انتخابات و شرایط فعلی هر کسی به جای شهردار تهران بود، صبر می‌کرد و می‌گفت حالا بگذارید ببینیم تا انتخابات آینده آیا هستیم یا خیر.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه هماهنگی در شهرداری تهران را مورد تاکید قرار داد و بیان داشت: گاهی در یک دولت 2 وزارتخانه نمی‌توانند با هم همکاری کنند اما در شهرداری تهران و با وجود شهردار تهران همه دست به دست هم می‌دهند و کارهای بزرگی انجام می‌شود. احداث 100 کیلومتر مترو به زبان ساده است.

وی همچنین در صحبت‌های خود همکاری بانک شهر برای حمایت از احداث خطوط مترو را مورد تاکید قرار داد و افزود: نظام بانکی باید در اختیار اشتغال، تولید و خدمات قرار گیرد  و بانک شهر تلاش کرده در این خصوص پیشرو باشد. 

حسینی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: 32 کیلومتر خط 6 مترو را در 6 ماه ابتدایی امسال تحویل خواهیم گرفت و با برنامه‌ریزی‌های انجام شد 6 کیلومتر طرح توسعه خط 6 که از امروز آغاز شده است اگرچه دارای زمانبندی 20 ماهه است اما سال آینده و در این آینده تحویل خواهیم گرفت. 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه به موضوع بهره‌برداری از خط  7 مترو تهران پرداخت و گفت: در چند روز آینده و با حضور شهردار بهره‌برداری از خط 7 متروی تهران را از میدان محمدیه تا میدان صنعت شاهد خواهیم بود. 

وی با تاکید بر آماده بودن تمامی ایستگاه‌های خط 7 مترو گفت: 13 ایستگاه این خط معطل نصب پله برقی است و پس از نصب پله‌ها بهره‌برداری از آنها میسر خواهد شد. 

حسینی یکی از دلایل به طول انجامیدن نصب پله‌های برقی را تعطیلی گمرک از 25 اسفند اعلام کرد و تصریح کرد امیدواریم در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال این تعطلی گمرک را شاهد نباشیم.