ورود 9 فروند هواپیمای ATR تا پایان سال 2017

فرهاد پرورش مدیر عامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری امضای قرداد رسمی 20 فروند هواپیما از شرکت فرانسوی ATR اظهار داشت: در راستای سیاست های دولت در خصوص توسعه ناوگان هوایی کشور و همچنین بهره مندی از هواپیماهای مناسب برای فرودگاه های کوچک کشور قراردادی در ارتباط با این امر جهت خرید 20 فروند هواپیما از شرکت ATR به طور رسمی منعقد گردید.

وی در ادامه اظهار کرد: هواپیمای سفارشی ظرفیت 70 مسافر با طول پرواز 1500 کیلومتر و حدود 650 کیلوگرم مصرف سوخت در ساعت را داراست.

مدیر عامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد:براساس مفاد قرارداد مقرر شد، 20 فروند هواپیمای ATR تا پایان سال 2018 به کشور تحویل داده شود که سعی بر این امر خواهد بود تا 9 فروند آن تا پایان سال 2017 در اختیار ناوگان هوایی قرار بگیرد.

پرورش اشاره کرد:در قرارداد با کمپانی ایرباس تفاهم نامه ی همکاری در زمینه ی ساخت قطعات،سخت افزار و نرم افزار به امضا رسیده که البته در رابطه با این موضوع درآینده ای نزدیک انعقاد چنین تفاهم نامه ای با شرکت ATR نیز دور ذهن نخواهد بود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مبنی براینکه آیا قراردادهایی با دیگر شرگت ها به امضا خواهد رسید یا نه گفت: با توجه به اینکه امضای قرارداد با سه شرکت بوئینگ، ایرباس، ATR جوابگوی نیاز و بیشتر از حد نیاز ناوگان هوایی خواهد بود،برنامه ای برای امضای قرارداد با دیگر شرکت ها در دستور کار نداریم.