کلاهی که سر مردم رفت/ دولت با هزینه کم می‌خواهد رأی بخرد

به گزارش افکارنیوز، دولت روز پنج‌شنبه هفته گذشته خبر داده بود که یارانه اقشار آسیب‌پذیر افزایش می‌یابد و روز شنبه، 26 فروردین به حساب آنها واریز خواهد شد.

براساس اطلاعیه دولت، در کنار یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی که به ازای هر نفر از افراد این خانوار واریز می‌شود، متناسب با تعداد آنها مبلغی نیز به‌طور مازاد پرداخت خواهد شد. به این ترتیب خانوارهای یک‌نفره 95 هزار تومان، دو نفره 189 هزار تومان، خانوار سه نفره 253 هزار تومان، خانوارهای چهار نفره 337 هزار تومان و خانوار پنج نفره و بیشتر 365 هزار تومان دریافتی خواهند داشت.

اما گزارش‌ها حاکی از آن است که مبلغ اعلام شده به حساب برخی از افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی واریز نشده و طبق روال گذشته برای هر نفر تنها 45 هزار و 500 تومان واریز شده است.

در این خصوص، یکی از کاربران افکارنیوز می‌گوید: این خبر کذب است. من همین الان حساب یارانه مادرم را که تحت پوشش بهزیستی است، چک کردم. ایشان سرپرست خانوار دو نفره است که علاوه بر 90 هزار تومان یارانه، باید مطابق این خبر  189 هزار تومان به حسابش واریز شود که در مجموع 279 هزار تومان، ولی وقتی حساب را چک کردم، دیدم فقط ۱۸۹۰۰۰ واریز شده است.»

وی متذکر می‌شود: «به علاوه این‌که بهزیستی 55 هزار تومان واریز می‌کرد قبلا که الان با این سیستم این لغو شده است. یعنی با 90 هزار تومان یارانه و 55 هزار تومان مستمری بهزیستی می‌شود ۱۴۵ هزار تومان. می‌شه گفت دولت فقط ۴۴ هزار تومان کمک کرده است و یه کلاه بزرگ سر مردم گذاشته که بتواند با هزینه کم رای بخرد!»