فساد در گمرگ قلع و قمع نشده است

گروه اقتصادی- حمیدرضا فولادگر نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با بیان اینکه حجم زیادی از قاچاق کالا از مبادی رسمی وارد کشور می شود، گفت: وقتی مقام معظم رهبری به صراحت از قاچاق کالا از مبادی رسمی و گمرگات صحبت می فرمایند، یعنی از این موضوع کاملا مطلع هستند و قاچاق از مبادی رسمی صحت دارد.

وی افزود:قطعا فرمایشات رهبری بدون اطلاع نیست و حجم زیاد قاچاق که تا 20 میلیارد دلار برآورد می شود، از مجاری رسمی گمرگات و مناطق آزاد صورت می گیرد.

رئیس کمیسیون ویژه تولید ملی و اصل 44 قانون اساسی  با تاکید بر اینکه برای مقابله با قاچاق نیاز به عزم ملی در کشور است، افزود:برای جلوگیری از قاچاق باید یک تفکر انقلابی مدیریت کشور و گمرگات را بدست بگیرد و مسئولین باید در روش اجرا تجدید نظر داشته باشند.

فولادگر با بیان اینکه مسئولین مرتبط با قاچاق کالا باید برخورد جدی تری داشته باشند، افزود: گرچه شنیده می شود که در گمرگات  مسئولین برای جلوگیری از قاچاق و فساد تجهیزات الکترونیکی نصب و راه اندازی کرده و کنترلها را زیاد کردند اما هنوز نمی توان گفت که فساد در گمرگ قلع و قمع شده است.

وی با بیان اینکه فساد و قاچاق در گمرگات وجود دارد، افزود: فساد هم از سوی وارد کنندگان کم و یا بیش  وجود دارد که از خلاء های قانونی در این زمینه استفاده می کنند و هم از سوی تعداد انگشت شماری از کارکنان نیز وجود دارد که متاسفانه حیثیت کل کارکنان زحمت کش را زیر سوال می برند.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: خلاء های قانونی باید بررسی و رفع شود و مجلس می تواند نقش خود را در این زمینه به خوبی ایفا کند.