فروش میوه قاچاق در میدان میوه و تره بار

 حسین مهاجران در خصوص وارد شدن میوه قاچاق به داخل میدان میوه و تره بار گفت: این اقلام با ترفندهای مختلفی از مرز عبور می کند و تردد آن در داخل هم اغلب بدون مشکل است. اما در داخل میدان میوه و تره بار نیز این میوه ها با ترفندهایی جابه جا می شود و به فروش می رسد.

وی افزود: برای ورود میوه قاچاق خودروها اغلب با دو نوع بار وارد میدان می شوند. در نوع اول میوه مجاز قرار دارد که در بخش های بیرونی بار قرار گرفته است. اما بخش درونی بار خودرو به صندوق های میوه قاچاق اختصاص دارد.

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی با بیان اینکه غرفه داران هم به دلیل سود بالای فروش میوه قاچاق، روش هایی را به کار می برند تا بازرسان داخل میدان متوجه فروش چنین میوه هایی از سوی این غرفه ها نشوند، تصریح کرد: غرفه داران تعداد چند صندوق از میوه قاچاق را داخل صندوق عقب خودوری شخصی خود قرار می دهند و با مراجعه خریدار این صندوق ها را به مشتریان نشان می دهند. بعد از تایید از سوی مشتری در خارج میدان میوه را تحویل می دهند، که در این حالت نیازی به حضور تریلی بار قاچاق در داخل میدان نیست و ریسک کمتری دارد.

وی تصریح کرد: نوع دیگری حمل میوه قاچاق و فروش آن داخل میدان، روش قانونی سازی بار قاچاق است. در این حالت غرفه دار سبدهای نگه داری میوه قاچاق را با سبد ایرانی تولید تعویض می کند و به گونه ای وانمود می کند که این میوه تولید داخلی است. اما در اصل میوه قاچاق است و با ترفند در داخل غرفه به فروش می رسد.

مهاجران با بیان اینکه سود حاصل از فروش میوه قاچاق برای غرفه داران دو تا سه برابر فروش میوه های دیگری است، گفت: حضور تریلی های بار قاچاق در میدان میوه و تره بار غیر قابل انکار است و تلاش بازرسان هم در عمل به نتیجه نرسیده است. طی چند وقت گذشته گزارش شده است که عنبه، گلابی، سیرچینی و انگور آفریقایی قاچاق وارد میدان شده است.

وی قیمت برخی میوه ها را در هفته آغازین اردیبهشت به این روند اعلام کرد:

 سیب سفید هر کیلوگرم: 6000 تومان

سیب قرمز هر کیلوگرم: 5000 تومان

پرتقال داخلی هر کیلوگرم: 4000 تا 4500 تومان

پرتقال داخلی خشک شده هر کیلو گرم: 600 تومان

موز هر کیلو گرم:  4500 تا 5000 تومان

کیوی هر کیلوگرم: 3500 تا 5500 تومان

خیار هر کیلوگرم: 4000 تا 4500 تومان

گوجه فرنگی بوته ای هر کیلوگرم: 2000 تا 3500 تومان

 

قیمت میوه