به گزارش ایکوپرس به نقل از مسوولان شرکت ایساکو، بیشترین قطعاتی که به صورت تقلبی در بازار وارد شده، مربوط به پژو ۴۰۵ و بعد از آن سمند و پیکان و عمدتا شامل لنت ترمز، دیسک و صفحه و تسمه تایم است.

این گزارش حاکی است، در مقاطعی که نیاز مصرف کنندگان به این قبیل قطعات بیشتر می شود، برخی سودجویان از شرایط استفاده کرده و آن ها را مشابه سازی می کنند که در بسیاری از موارد، منبع اصلی تامین این قطعات مشخص نیست.

بنا به گفته مسوولان ایساکو در نمایشگاه خودروی البرز، برخی از این قطعات جعلی و تقلبی تا رسیدن به دست مصرف کننده نهایی، از واسطه های گوناگون عبور می کند و در بسیاری موارد هم از بسته بندی با هالوگرام ایساکو استفاده می کنند که به سختی می توان آن را تشخیص داد.

شرکت ایساکو به مشتریان در مورد خطرات استفاده از قطعات تقلبی در افزایش تصادفات و آسیب های ناشی از آن، هشدار داده و از آنان می خواهد قطعات اصلی را تنها از فروشگاه ها و عاملیت های مجاز ایساکو که بیش از هزار مورد در سراسر کشور است، تهیه کنند.

هم چنین از آن جا که بسیاری فروشگاه های متفرقه، لوگوی ایساکو را بر سر در خود نصب می کنند، شرکت ایساکو کارت ویزیت دارای لوگوی مخصوص را برای تمامی فروشگاه های مجاز منتشر کرده که مشتریان در هنگام مراجعه برای خرید قطعات، باید کارت ویزیت مخصوص را از فروشنده بخواهند.

به گفته کارشناسان ایساکو، مشکل قطعات تقلبی، تنها مختص محصولات ایران خودرو نیست، بلکه دارندگان محصولات سایر شرکت های خودروساز نیز با این مشکل روبه رو هستند. این قطعات معمولا قیمت ارزان تری دارند، اما در برخی موارد نیز برای گمراه کردن مشتری، قیمت قطعه تقلبی بالاتر از قطعه اصلی است.

شایان ذکر است، در نخستین نمایشگاه خودروی البرز، شرکت ایساکو یک نمونه از موتور ای اف ۷ پایه گاز سوز را نیز برای آشنایی و آموزش مشتریان و دیدار کنندگان، در غرفه خود قرار داده که با استقبال و توجه آنان روبه رو شده است.