بهای نفت و طلا در بازارهای جهانی نزولی شد

کاهش تولید در کارخانه‌های چین به نزول بهای نفت منجر شد. بر این اساس، بهای نفت خام برنت تحویل ژوئیه با 13 سنت کاهش به 51 دلار و 92 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت تحویل ژوئن نیز با 10 سنت کاهش 49 دلار و 23 سنت در هر بشکه معامله شد.

 

کاهش سریعتر از انتظار تولید در کارخانه‌های چین در ماه آوریل از جمله دلایل کاهش بهای نفت به شمار می رود. این سومین هفته متوالی است که نفت هفته را با کاهش قیمت آغاز می کند. 

 

وزیر نفت ایران روز شنبه اعلام کرد از کشورهای عضو و غیرعضو اوپک نشانه های مثبتی در خصوص تمدید توافق کاهش سطح تولید نفت دریافت کرده است و تهران هم از این توافق حمایت خواهد کرد.

 

کشورهای عضو اوپک قرار است در ماه جاری میلادی برای گفتگو در خصوص تمدید توافق کاهش سطح تولید نفت با یگدیگر ملاقات کنند. بنابر اعلام کارشناسان و تحلیلگران حوزه نفت، اگر اوپک با تمدید این توافق موافقت کند، ذخایر جهانی نفت تا پایان سال کاهش خواهد یافت و این می تواند به اشباع کنونی بازار کمک کند.

 

به دنبال افزایش ارزش دلار آمریکا، بهای طلا هم امروز با کاهش همراه بود. دستیابی به توافق میان نمایندگان هر دو حزب کنگره آمریکا برای جلوگیری از تعطیلی دولت فدرال و تأمین بودجه مورد نیاز دولت تا 30 سپتامبر سال جاری میلادی باعث افزایش ارزش دلار آمریکا شده است. بر این اساس، بهای هر اونس طلای آمریکا با 0.2 درصد کاهش به 1265.20 دلار رسید.