حرکت لاک‌پشتی مسکن‌مهر در دولت روحانی/ وقتی آخوندی مسکن‌مهر را قبول ندارد

به گزارش افکارنیوز، قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی شنبه هفته‌جاری در یک نشست خبری اعلام کرد که کار مسکن‌مهر تمام است؛ به گفته وی، در برخی از شهرها از جمله زنجان می‌خواهیم جشن پایان پروژه‌های مسکن‌مهر را بگیریم، اما نگران هستیم که به آن جنبه تبلیغاتی و انتخاباتی دهند.

در این میان، احمد اصغری‌مهرآبادی از پیشرفت فیزیکی 96.3 درصد پروژه‌های مسکن‌مهر خبر داده و گفته است در دولت یازدهم 820 هزار واحد تا امروز افتتاح شده؛ یعنی سالانه بیش از 250 هزار واحد افتتاح کرده‌ایم. 110 هزار واحد هم آماده افتتاح است.

این در شرایطی که برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که دولت روحانی پروژه‌های مسکن‌مهر را با پیشرفت 70 درصدی تحویل گرفت و با توجه به اظهارنظر قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی، می‌توان گفت در 4 سال گذشته این پروژه پیشرفت 26.3 درصدی داشته است. یعنی واحدهای مسکونی‌مهر سالانه 6.5 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.

پروژه مسکن‌مهر در سال 86 آغاز شد و دولت نهم و دهم آن را با پیشرفت فیزیکی 70 درصدی به دولت کنونی تحویل داد. در واقع واحدهای مسکن‌مهر در دولت نهم و دهم سالانه 11.6 درصد پیشرفت فیزیکی داشت که در صورت ادامه این روند توسط دولت یازدهم، پرونده طرح مذکور حداکثر 2.5ساله مختومه می‌شد، یعنی نیمه‌های سال 95.

اما نکته این‌جاست که وزیر راه و شهرسازی، مسکن‌مهر را طرح مزخرفی می‌دانست. وی در سال 93 این طرح را مزخرف دانسته بود.

با این حال، هر چه هست، مردم در عرصه مسکن‌مهر با تراژدی دردناکی مواجه شده‌اند. نتیجه بدیهی شرایط کنونی، حتما رخ دادن تراژدی‌های عمیق‌تری در سال‌های آینده در عرصه مسکن خواهد بود.