ریل‌گذاری راه‌آهن تهران‌ـ‌همدان به پایان رسید

 خیرالله خادمی با اشاره به تکمیل پنج پروژه ریلی اولویت‌دار و اتصال ۵ مرکز استان به شبکه ریلی در سال ۱۳۹۶ گفت:‌ با اتمام عملیات ریل‌گذاری راه‌آهن تهران ـ همدان، این خط آهن به طول ۲۶۷ کیلومتر طی روزهای آتی به بهره‌برداری می‌رسد و ۴ مرکز دیگر استان نیز به ترتیب اولویت تا پایان سال به شبکه ریلی کشور متصل می‌شود.

خادمی راه‌آهن قزوین ـ رشت را دیگر اولویت ریلی کشور دانست و خاطرنشان کرد: این پروژه از نظر ترانزیتی در کریدور شمال ـ جنوب کشور از اهمیت بالایی برخوردار و تاکنون ریل‌گذاری ۱۰۱ کیلومتر آن به پایان رسیده است .

وی افزود: این پروژه از بزرگ ترین پروژه‌های ریلی کشور است و دارای ۸ هزار و ۷۲۴ متر پل خاص و ۲۲ هزار متر تونل است که در سال جاری اتمام و به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی بهره‌برداری از ۱۷۵ کیلومتر راه‌آهن غرب کشور، حدفاصل ملایر تا کرمانشاه را دیگر پروژه ریلی مهم کشور معرفی کرد و اظهار داشت: این مسیر موجب ارتباط ریلی استان‌های غرب کشور با تهران و شبکه ریلی سراسری می‌شود و هم‌اکنون حدفاصل ملایر تا کرمانشاه با پیشرفت فیزیکی ۷۸ درصدی در حال انجام است.

وی از اتمام ریل‌گذاری ۱۰۳ کیلومتر این مسیر خبر داد و افزود:‌ این مسیر با بیش از یک کیلومتر پل و حدود ۳ کیلومتر تونل، ۲ ایستگاه اصلی برای آن در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور راه‌آهن مهاباد ـ ارومیه به طول ۹۸ کیلومتر و میانه ـ بستان‌آباد به طول ۱۳۴ کیلومتر را از دیگر پروژه‌های ریلی دانست و افزود:‌ عملیات زیرسازی این مسیرها در حال انجام و ۳۰ کیلومتر از مسیر مهاباد ـ ارومیه تاکنون ریل‌گذاری شده است که با تلاش شبانه‌روزی همکاران این پروژه‌ها به طول ۸۳۸ کیلومتر تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.