توزیع مشوق صادراتی لبنیات از امروز کلید خورد
رضا باکری دبیر انجمن صنایع لبنی از آغاز توزیع مشوق صادراتی ۲۰۰ میلیارد تومان لبنیات میان کارخانه‌های لبنی خبر داد و گفت: امروز فاز نخست مشوق صادراتی برای توزیع میان کارخانه‌های لبنی آغاز شد و مابقی پس از تأمین منابع مالی از سوی سازمان برنامه و بودجه به مرور پرداخت خواهد شد.
 
وی افزود: در تیرماه سال گذشته همزمان با تصویب مصوبه ۲۰۰ میلیارد تومانی مشوق صادراتی برای جبران مابه التفاوت قیمت در بازارهای جهانی و داخلی از سوی هیات وزیران، کارخانه‌های لبنی براساس تعهد دولت نسبت به افزایش میزان صادرات خود اقدام کردند.
 
به گفته باکری تصویب مصوبه مشوق صادراتی محصولات لبنی موجب شد تا صادرات از ۶۲۴ میلیون دلار سال ۹۴ به ۷۷۳ میلیون دلار در سال ۹۵ برسد.
 
دبیر انجمن صنایع لبنی با بیان اینکه پرداخت مشوق صادراتی می‌تواند مهم‌ترین چشم انداز توسعه صادرات محصولات لبنی به بازار روسیه باشد، اظهار کرد: در سال گذشته مسئولان وزارت جهاد، گمرک و صنایع موفق شدند که بیش از ۹۰ درصد موانه صادراتی به روسیه را مرتفع نمایند و تنها گشودن ال سی و نقل و انتقالات وجه از طریق سیستم بانکی آخرین مشکل پیش رو است که انتظار می‌رود این مانع با توافق میان بانک مرکزی ایران و روسیه برطرف شود.
 
وی تصریح کرد: با وجود آنکه سازمان دامپزشکی تا کنون موفق به دریافت مجوز صادرات برای ۸ کارخانه لبنی شده ، از این رو انتظار می‌رود که در سال ۹۶ با رشد صادرات محصولات لبنی به روسیه مواجه شویم.