سیف: نظام بانکی کشور باید اصلاح شود

 ولی‌الله سیف عصر امروز در شورای هماهنگی بانک‌های استان قزوین که در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد اظهار داشت: بانک مرکزی در تلاش است تعادل و آرامش بازار و شرایط اقتصادی را حفظ کند.

وی بیان کرد: بانک‌ها باید در راستای رونق اقتصادی و توسعه تولیدات تلاش کنند و در عین حال در جهت حفظ سود سپرده‌گذاران اقدامات لازم را انجام دهند.

رئیس‌کل بانک مرکزی تصریح کرد: سود بانکی امری اساسی و لازم بوده چراکه صنعت بانکداری بدون این مهم پابرجا نخواهد بود و در این راستا باید از ظرفیت ویژه بخش خصوصی استفاده شود.

سیف با بیان اینکه سیستم نظام بانکی نیازمند اصلاح است، خاطرنشان کرد: ارتقاء بهره‌وری و عملکرد مطلوب نیازمند اصلاح نظام بانکی بوده که باید در دستور کار قرار گیرد و خوشبختانه در این زمینه اقدامات ویژه‌ای انجام شده است.

وی ادامه داد: آزادسازی اموال قفل شده رویکرد جدید بانک مرکزی بوده که در این راستا تمام استان‌ها باید برنامه جدی داشته باشند.

رئیس‌کل بانک مرکزی عنوان کرد: نگاه کارشناسانه و توجه به منابع موجود باید در اولویت قرار گیرد چراکه در گذشته نگاه‌های غیرکارشناسی آسیب‌های جدی به کشور وارد کرد.

سیف گفت: فضای فعالیت‌های اقتصادی نیازمند شفاف‌سازی بوده که باید در دستور کار قرار گیرد که در این راستا تملک واحدها دارایی منجمد محسوب شده و واگذاری این واحدها با شرایط خاص امری لازم است.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه پرداخت بدهی‌های بانکی واحد تولیدی باید مساعدت ویژه‌ای صورت گیرد تا واحدها علاوه بر تولید و فروش توانایی پرداخت بدهی بانکی را داشته باشد.