سرمایه گذاری 5 میلیاردیورویی رنو در ایران

فرداد دلیری ، معاون توسعه سرمایه گذاری های صنعتی سازمان توسعه و نوسازی صنایع ایران در پاسخ به این پرسش که چرا مفاد قرارداد با رنو علنی نشده و مذاکرات پشت درهای بسته صورت می گیرد، گفت: قرارداد رنو پشت درهای بسته نیست، بلکه بستن قراردادهای تجاری بین المللی به‌ویژه در حوزه خودروسازی، ضوابط  خاص خود را دارد.

 

وی در ادامه افزود: قرار است رنو سرمایه گذاری معادل 5/1 میلیارد یورو در ایران انجام دهد و نزدیک به 20 قرارداد جانبی در این میان باید بسته شود که همه این عوامل موجب شده تا زمان مذاکرات به طول بینجامد.
 
دلیری همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا اختلاف نظر اصلی سازمان توسعه و نوسازی صنایع ایران با شرکت رنو در قیمت سایت بن رو است، تصریح کرد: کارشناسان قیمت گذاری، از هر دو طرف برای سایت بن رو قیمت مورد نظر خود را اعلام کرده‌اند و در این مورد با رنو مشکلی نداریم.

 

لازم به ذکر است سازمان توسعه ونوسازی صنایع ایران از سال گذشته،  ایران خودرو و سایپا را کنار زده و خود مستقیم برای مشارکت با شرکت خودروسازی رنو وارد مذاکرات شد، اما هنوز نتیجه نهایی این مذاکرات به قرارداد عملی نرسیده و برخی از منابه مطلع اعلام کرده اند که این تأخیر  به دلیل عدم توافق دو طرف بر روی قیمت سایت بن رو است. 

 

گفتنی است سایت بن رو متعلق به شرکت سایپا بوده که سازمان ایدرو آن را در مقابل بدهی‌های سایپا از این شرکت گرفته و در حال حاضر قصد واگذاری آن به شرکت رنو را دارد.