بی برنامگی، کم کاری و سن بالای کابینه دولت یازدهم مهمترین دلایل ضعف این دولت بود

دکتر محمد کهندل کارشناس اقتصادی و عضو هیات علمی دانشگاه درباره انتخاب دولت دوازدهم اظهار کرد: دولت آقای روحانی اگر بخواهد با شکلی که هم اکنون و در طول ۴ سال گذشته حضور داشته مسیر را ادامه دهد خودش را به شدت به احزاب و گروه های حامی وی بدهکار خواهد کرد. وی در تشریح این موضوع بیان داشت: با توجه به قول ها و وعده هایی که  آقای روحانی برای انتخاب مجدد خود به اصلاح طلبان و حتی کارگزاران داده است، قطعا شخص وی در دولت دوازدهم از جایگاه قوی در حد و اندازه های رئیس دولت برخوردار نخواهد بود.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: با اطمینان می توان گفت دولت بدون برنامه است و هیچکدام از سه طیف حامی دولت یازدهم یعنی طرفداران روحانی، اصلاح طلبان و کارگزاران قدرت کافی برای اعمال وضعیت خود ندارند و دوباره دولت روحانی در بلاتکلیفی شدید و عدم حدود شرایطی که تصمیم گیری در آن بسیار مشکل خواهد بود مواجه می شود.

وی درباره اجرای برنامه ششم از سوی دولت دوازدهم اذعان کرد: با توجه به اینکه دولت روحانی حتی برنامه ششم را ارائه نیز نداده است، به نظر می رسد هیچ اعتقادی به این برنامه از سوی دولتی ها وجود ندارد چه برسد به اینکه بخواهند آن را عملیاتی کنند.

نویسنده کتاب "نظام اقتصادی صدر اسلام " تاکید کرد: با توجه به اینکه دولت تدبیر و امید اعلام کرده می خواهد برجام های بعدی را نیز اجرا کند لذا به نظر می رسد همچنان نگاه دولت به خارج از مرزها است و نمی خواهند استفاده از امکانات و توانمندی های داخلی را در دستور کار قرار دهند.

کهندل تصریح کرد: در صورت ادامه تفکرات دولت یازدهم بعید می دانم در دولت جدید وضعیتی بهتر از وضعیت موجود داشته باشیم. وی در ادامه این گفت و گو به نقل از طهماسب مظاهری رئیس کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: یک از دلایل عدم موفقیت دولت یازدهم که بسیاری از مردم را بر آن داشت تا مجددا به آن اعتماد نکنند بی برنامگی، کم کاری و سن بالای کابینه دولت تدبیر و امید بود.

این استاد اقتصاد دانشگاه افزود: با توجه به چنین شرایطی بعید است با بودن دولت تدبیر و امید وضعیت اقتصاد کشور رو به بهبود برود. به هر حال رکود و اثرات مخرب رکود در اقتصاد ایران  آنقدر زیاد بود و است که اثرات  مثبت تورم را از بین برده و تلخی رکود در زندگی مردم همچنان وجود دارد.