مهم ترین چالش اقتصادی پیش روی رئیس جمهور منتخب ایران

 روزنامه اتریشی "وینر سایتونگ" در مطلبی به مسئله پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ایران پرداخته و نوشت: کارها و وظایف زیادی در انتظار رئیس جمهور منتخب ملت ایران است. حالا بعد از سرخوشی های پیروزی و جشن های خیابانی، ایرانیان انتظارات بزرگی از روحانی دارند.

 این انتظارات کوله پشتی سنگینی است که رئیس جمهور 68 ساله ایران باید بر دوش بکشد. مردم انتظار دارند که دولت جدید هر چه سریع تر به وعده های خود عمل کند.

این روزنامه اتریشی در ادامه به چالش های بزرگ پیش روی رئیس جمهور منتخب ملت ایران پرداخته و نوشت: اولین و مهم ترین این چالش ها بهبود شرایط اقتصادی در این کشور است.

بعد از توافق هسته ای ایران با غرب و لغو تحریم های هسته‌ای حالا روحانی باید سعی کند بانک های بزرگ ایرانی را که به دلیل تحریم های آمریکا خارج از توافق هسته ای نمی خواهند پروژه های تجاری ایران با غرب را تامین مالی کنند برای این منظور متقاعد کند.

در ادامه این مطلب آمده است که دولت روحانی توانست تورم را از 42 درصد در سال 2013 به 8.9 درصد در سال 2017 کاهش داده و بیکاری را از بیست درصد به 11 درصد برساند، البته روزمره بسیاری از ایرانیان تفاوتی نکرده و آن ها باید برای تامین مایحتاج زندگی خود به دو و یا چند شغل روی آورند.

نویسنده در بخش دیگری از مطلب به برخی چالش های دیگر رئیس جمهور منتخب کشورمان در عرصه سیاست خارجی از جمله مناسبات با عربستان اشاره کرد.