اشتغالزایی دولت دوازدهم مشروط شد

 حسن روحانی، رئیس جمهور پیش از انتخابات ریاست جمهور در بیان وعده های دیگر انتخاباتی خود گفته بود: طبق برنامه ششم توسعه 955 هزار شغل سالانه ایجاد می‌شود و سازوکاری که ما برای اشتغال داریم این است که به غیر از ایجاد رونق اقتصادی در جامعه به خصوص در صنایع کوچک و متوسط، همچنین در زمینه گردشگری و فناوری و... طرح‌هایی هم برای مهارت‌آموزی جوانان داریم، جوانان فارغ‌التحصیل می‌توانند در سایت موردنظر ثبت‌نام کرده و به مدت 4 الی 6 ماه مهارت بیاموزند و همزمان در بنگاه اقتصادی مشغول کار می‌شوند.

این وعده در حالی از سوی حسن روحانی مطرح شد  که  روز گذشته حسن روحانی در نشست خبری با اصحاب رسانه ایجاد 950هزار شغل مشروط به سرمایه خارجی است.

روحانی با بیان اینکه پیش از این نیز گفته‌ام اضافه درآمدهایی که در سایه برجام به دست می‌آورد را تقسیم می‌کنیم، ادامه داد: بخشی از آن را برای بخش حمایتی و بخشی را برای بخش توسعه به کار خواهیم گرفت. از نظر ما راه‌حل در این زمینه استفاده از صندوق توسعه، بانک‌ها، بودجه و استفاده از سرمایه خارجی در کنار هم است تا بتوانیم تحولی بزرگ در زمینه سرمایه‌گذاری و رشد به وجود بیاوریم.

وی گفت: بخش دانش‌بنیان ما کار خوبی را تا به حال انجام داده که آن را هم تقویت خواهیم کرد. در زمینه حمایتی نیز تلاش ما این است که فقر مطلق را تا پایان دولت دوازدهم از بین ببریم و اجازه ندهیم حقوق‌بگیران و مستمری‌بگیران حقوق‌شان کمتر از تورم سالانه باشد، بلکه می‌کوشیم بیشتر از تورم سالانه باشد.

وی افزود: اشتغال جوانان از مهمترین مسائل است و همان‌طور که قول دادم در زمینه کارورزی حتما اقدام می‌کنم و همه آنها را یا قبل از 100 روز و یا بعد از 100 روز شروع می‌کنم و امیدوارم حرکت خوبی در زمینه اشتغال جوانان به وجود بیاوریم. خیلی مهم است که بر اشتغال بیافزاییم و آنچه در برنامه 5 ساله تحت عنوان 995 هزار شغل آمده محقق کنیم.