قیمت کالاهای اساسی در ماه مبارک رمضان
محمد آقاطاهر در ارتباط با وضعیت اقلام اساسی و تغییرات قیمت این محصولات با توجه به نزدیکی به ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: با توجه به نزدیکی ماه مبارک رمضان در یک هفته گذشته شاهد افزایش تقاضا برای خرید اقلام اساسی بوده‌ایم اما هیچ گونه تغییری در قیمت این اقلام شاهد نبوده‌ایم.
 
رئیس اتحادیه بنک‌داران مواد غذایی افزود: در هفته گذشته برخی اقلام مانند حبوبات به علت رکود با کاهش قیمت روبه‌رو بوده است.
 
وی با اشاره به فراوانی اقلام اساسی برای تامین تقاضای مردم در ماه مبارک رمضان گفت: با پیش‌بینی‌های صورت گرفته برای تامین اقلام خوراکی ماه مبارک رمضان هیچ گونه کمبودی در بازار وجود ندارد.
 
 آقاطاهر خاطرنشان کرد: پیش بینی برای قیمت‌های اقلام اساسی در روزهای ابتدایی و انتهایی ماه مبارک رمضان حاکی از آن است که مانند همه ساله حدود 2روز مانده به ماه مبارک رمضان و یک هفته بعد از اتمام این ماه، بازار شاهد افزایش قیمت حباب گونه بوده که با پشت سر گذاشتن ماه مبارک رمضان این قیمت‌ها به حالت اولیه بر خواهد گشت.
 
 رئیس اتحادیه بنک‌داران مواد غذایی، ادامه داد: این افزایش قیمت به علت خرید مایحتاج یک ماه مصرف کنندگان و رشد تقاضا بوده که اگر تقاضا بیش از حد افزایش پیدا نکند هیچ گونه نوسانی تا پایان ماه مبارک رمضان نخواهیم داشت البته که با توجه به حدود3 روز مانده به ماه مبارک همچنان سیگنالی برای افزایش قیمت از بازار دریافت نمی‌شود.
 
وی با بیان این که در ماه‌های گذشته نواسانات قیمت در برخی از اقلام اساسی بوجود آمده بود، اظهار کرد: در ماه‌های گذشته برخی اقلام اساسی مانند حبوبات و لبنیات نوساناتی را تجربه کردند اما به علت رکود در بازار در روزهای اخیر با کاهش قیمت مواجه شده و همچنین قیمت برنج ایرانی در هفته‌های گذشته افزایش پیدا کرده اما در حال حاضر رشد نرخ این برنج متوقف شده است. 
 
آقاطاهر تصریح کرد: تولیدکنندگان لبنیات در ماه‌های گذشته با افزایش هزینه‌های تولید مواجه شده اند و احتمال افزایش قیمت در بعد از ماه مبارک رمضان وجود دارد.