قیمت واقعی گوشت باید 36 تا 37 هزار تومان  باشد

محمدرضا ملاصالحی در مصاحبه با رادیو اقتصاد با بیان اینکه عرضه دام سبک در ماه‌های گذشته مقداری کاهش پیدا کرد، افزود:، اما میزان کاهش عرضه به حدی نبود که سبب افزایش قیمت گوشت در بازار شود.
 وی همچنین با اشاره به اینکه قیمت گوشت مورد عرضه در بازار متناسب با نرخ دام زنده نیست، اظهارداشت: این افزایش قیمت ناشی از مداخله عوامل واسطه زائد است که هزینه‌های اضافی را به شبکه مزبور تحمیل می‌کنند.
 رئیس مرکز اصلاح نژاد دام و بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه سیستم ناکارآمد توزیع بلای جان بازار گوشت قرمز شده است، گفت: هیچ گونه مشکلی در بخش تولید و عرضه این کالا در کشور وجود ندارد.
وی در ادامه با بیان اینکه سالانه 820 هزارتن گوشت قرمز در کشور تولید می‌شود، افزود: از این میزان 511 درصد گوشت گوساله و نزدیک به 49 درصد گوشت گوسفند و بز است.


ملاصالحی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه هرساله 100 درصد گوشت قرمز مورد نیاز کشور از محل واردات تامین می‌شود، اضافه کرد: هم اکنون ضریب خوداتکایی تولید این محصول در مملکت 90 درصد است.


 وی در پایان با اعلام اینکه طی سالیان گذشته اغلب گوشت‌های وارداتی از نوع گوساله و دام سنگین بود، یادآورشد: در چند ماهه اخیر به دلیل اتفاقاتی که در بازار رخ داد واردات گوشت گوسفندی نیز در دست کار قرار گرفته است.