کشف بلوک نفتی «کویر» در سمنان

یک منبع آگاه با اشاره به فعالیت‌های اکتشاف جدید در  جنوب غربی استان سمنان گفت: براساس برنامه های مطالعاتی و لرزه نگاری‌های صورت گرفته در کویر مرکزی ایران به یک بلوک جدید نفتی برخورد کردیم با نام بلوک کویر اما براساس مطالعاتی که در گذشته انجام شده است نمی توان حجم نفت قابل توجهی را در این بلوک متصور بود و معمولا نفت قابل توجه در منطقه زاگرس وجود دارد که اغلب میادین این منطقه نیز کشف شده اند.

این منبع مطلع با اشاره به کشف میدان آران که در کاشان نیز کشف شده بود تصریح کرد: این میدان نیز دارای نفت سبک است و قرار بود شرکت های چینی برروی این میدان فعالیت کنند اما به دلیل شرایط سختی که وجود داشت مشخص شد تولید از این میدان اقتصادی نیست مگر آنکه بعدها نیاز به تولید از این میدان وجود داشته باشد.

وی با اشاره به بلوک نفتی کویر که در جنوب غربی سمنان کشف شده است، خاطرنشان کرد: هنوز تصمیمی برای بررسی دقیق‌تر در این بلوک نفتی اتخاذ نشده است اما اگر قرار بر بررسی دقیقتر باشد از طریق مدل جدید قراردادهای نفتی واگذار خواهد شد.

این منبع آگاه با اشاره به مذاکرات انجام گرفته با شرکت‌های پترو ویتنام و ادیسون ایتالیا گفت: این دوشرکت نیز قرار است فعالیت های اکتشافی در بلوک دانان که در منطقه ایلام و بلوک دیر را از سر بگیرند.