قیمت بنزین افزایش می‌یابد؟
حسین امیری‌خامکانی در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: این مالیات در دل قیمت‌های تکلیفی است یعنی مثلا درهر لیتر بنزین از هزار تومان باید سی درصدش را بعنوان مالیات بپردازند.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این لایحه در راستای تجمیع عوارض و مالیات بر ارزش افزوده است که در کمیسیون اقتصاد و انرژی به عنوان کمیسیون‌های اصلی و فرعی در حال بررسی است

نایب رییس کمیسیون انرژی در تشریح نشست کمیسیون متبوعش گفت: در جریان بررسی لایحه مالیالت بر ارزش افزوده نفت خام، میعانات گازی و گاز طبیعی خام از شمول مالیات فروش مستثنی شدند.

 امیری‌خامکانی گفت: کمیسیون دو دستورکار داشت که دستورکار نخست بررسی طرح الحاق یک تبصره به ماده (۱۲) قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی بود که این طرح در کمیسیون رد شد.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به دستورکار دوم کمیسیون انرژی، افزود: لایحه مالیات بر ارزش افزوده دستورکار دیگر کمیسیون بود.

وی با بیان اینکه مواد ۴، ۹ و ۳۵ این لایحه به کمیسیون انرژی ارجاع شده است، ادامه داد:بند د. ماده (۴) که درباره خدمات معاوضه (سوآپ) نفت خام و فرآورده‌های نفتی (بنزین، نفت گاز، نفت کوره، نفت سفید، گاز مایع و سوخت هوایی)، گاز طبیعی و برق بود، به دلیل مغایرت با برنامه ششم رد شد.

امیری خامکانی با بیان اینکه نرخ مالیات فروش کالا‌ها و یا خدمات کالاهای نفتی براساس این ماده تصویب شد، یادآور شد: انواع بنزین و سوخت هواپیما ۳۰ درصد، نفت گاز و نفت سفید ۱۵ درصد، نفت کوره و گاز مایع ۱۰ درصد تعیین شده است.

وی تاکید کرد: این مالیات در دل قیمت‌های تکلیفی است یعنی مثلا درهر لیتر بنزین از هزار تومان باید سی درصدش را بعنوان مالیات بپردازند.

وی افزود: نفت خام، میعانات گازی و گاز طبیعی خام که نهاده اولیه فرآورده‌های نفتی محسوب می‌شود، در این لایحه از شمول مالیات فروش مستثنی می‌شوند.

 نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: سایر کالاها، محصولات و مشتقات از نفت حسب مورد مشمول مالیات فروش موضوع ماده (۹) این قانون می‌شود.