دولت فکری به حال تقویت قدرت خرید لبنیات مردم کند

رضا باکری در مورد ضرورت اصلاح نژاد دام ایرانی برای  تولید شیر با چربی بیشتر گفت: معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی طی یکسال اخیر اصلاح نژاد گاو شیری را با تلقیح نژاد خارجی آغاز کرده، چرا که اکنون چربی شیر تولیدی در کشور بین 3 تا 3.5 درصد است که باید حداقل به 4.5 درصد برسد.

وی با اشاره به اینکه اگر می‌خواهیم جلوی واردات برخی کالاها از جمله کره را بگیریم، باید از اکنون برنامه‌ریزی کنیم،‌ تصریح کرد: یکی از شرکت‌های لبنی خط تولید کره ایرانی را راه‌اندازی کرده که 5 سال زمان می‌برد تا به میزان تولید دلخواه برسد، اما پیش‌نیاز آن اصلاح در بخش دام است.

دبیر انجمن صنایع لبنی در مورد قیمت خرید تضمینی شیر و افزایش پیدا نکردن آن گفت: وقتی عرضه در بازار بیش از تقاضا است، نمی‌توان توقع افزایش قیمت داشت،‌ مضاف بر آن که تاکید کرده‌ایم، در ماه مبارک رمضان هیچ افزایش قیمتی در فرآورده‌های لبنی از سوی شرکت‌ها صورت نمی‌گیرد.

دولت فکری به حال تقویت قدرت خرید لبنیات مردم کند

باکری با اشاره به سرانه پایین مصرف لبنیات در ایران گفت‌: در برنامه پنجم توسعه قرار بود که دولت با ایجاد زیرساخت‌ها و کمک به تقویت خرید مردم سرانه مصرف را از 85 کیلوگرم به 160 کیلوگرم افزایش دهد، در حالی که این اتفاق نیفتاد.

به گفته باکری از وقتی شرکت‌های لبنی ایرانی مجوز ورود به بازار روسیه را دریافت کرده‌اند تمام شیرخشک موجود در انبار شرکتهای لبنی صادر شده و اگر روی بازارهای صادراتی کار کنیم، تقاضا تحریک می‌شود و بسیاری از مشکلات از جمله خرید تضمینی شیر حل می‌شود.