۱۳ هزار تن کالای اساسی در تهران عرضه می‌شود

علی اشرف منصوری با اشاره به اینکه 8300 تن شکر، 4300 تن برنج، 30000 تن گوشت قرمز منجمد وارداتی در استان تهران در حال توزیع است افزود: بر اساس سهمیه‌ای که وزارت جهاد کشاورزی و ستاد تنظیم بازار تعیین کردند روزانه حدود 20 تن گوشت گرم گوسفندی نیز در فروشگاههای زنجیره‌ای، تعاون‌ها و میادین میوه و ترو بار عرضه می‌شود.

وی گفت: توزیع کالاهای اساسی به ویژه گوشت قرمز سبب کاهش قیمت این کالا‌ها شده و گوشت قرمز در حدود 2 هزار تومان در هر کیلو کاهش یافته است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تهران افزود: برنج سفید وارداتی و برنج اروگوئه با قیمت عمده 2520 تومان در هر کیلو و قیمت مصرف کننده هر کیلو 2700 تومان در استان تهران عرضه می‌شود.

منصوری گفت: به منظور تامین نیاز شهروندان برنج وارداتی با قیمت عمده در اختیار 90 واحد عمده فروشی قرار گرفته است و این واحد‌ها برنج را در سطح مغازه‌های خرده فروشی که با آن‌ها در ارتباط هستند توزیع می‌کنند.
 وی افزود: در فروشگاه‌های خرده فروشی برنج وارداتی سفید و اروگوئه با قیمت مصوب هر کیلو 2700 تومان به مصرف کنندگان عرضه می‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تهران گفت: فروشگاه‌های عمده فروشی برای جلوگیری از گران فروشی برگه‌های تحویل و فروش کالا را صادر می‌کنند و خرده فروش‌ها موظفند این برگه‌ها را به بازرسان ارایه دهند بنابراین از فروش برنج وارداتی تنظیم بازار با قیمت غیر از قیمت مصوب جلوگیری می‌شود.

منصوری افزود: توزیع کالاهای اساسی پیش از آغاز ماه مبارک رمضان آغاز شده بود و در روزهای اخیر افزایش یافته است.