توقف یک وعده بنزینی!
تا زمانیکه یک فاز پالایشگاهی به طور کامل به بهره‌برداری نرسیده باشد، قسمتی از آن را افتتاح نمی‌کنند چرا که این اقدام هم از نظر اصول ایمنی و هم از نظر اقتصاد فرآیندی، به هیچ وجه قابل تأیید نیست، اما دولت یازدهم از آغازین روزهای خود با وجود بیش از 5 بار وعده درباره افتتاح فاز یک ابر پالایشگاه خاورمیانه ، پیش از انتخابات این کار را انجام داد.
 
هم اینک نیز محصول افتتاح ناقص پالایشگاه ستاره خلیج فارس به بار نشسته و خبرها حاکی از آن است که تولید بنزین در آنجا متوقف شده است. 
 
 
توقف یک وعده بنزینی!/ فاز اول پالایشگاه پس از افتتاح، تعطیل شد!
 
آیا توقف تولید بنزین در پالایشگاه ستاره خلیج فارس واقعیت دارد؟
 
ادیب مدیرعامل بخش بنزین سازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی در این خصوص گفت: در ایام تعطیلات گذشته کیفیت بنزین تولیدی در پالایشگاه ستاره خلیج فارس به‌علت مشکلات فنی متوقف شده بود، اما مشکلات بلافاصله مرتفع شده و در حال حاضر مشغول ذخیره سازی بنزین هستیم.
 
آمارسازی به سبک دولت یازدهم/وقتی روحانی با زنگنه و سایت دولت در آمار سازی هماهنگ نیست
 
خبرگزاری رسمی وزارت نفت (شانا) در 7 اسفند 1392 در حاشیه بازدید زنگنه از طرح پالایشگاه ستاره خلیج فارس، درصد پیشرفت فیزیکی این طرح را همین رقم یعنی 69 درصد اعلام کرد. اما در جریان افتتاح ناقص واحد بنزین سازی فاز اول این پالایشگاه سه فازی، ارقام مختلف و عجیبی از سوی روحانی و زنگنه در مورد پیشرفت فیزیکی این پروژه بیان شد، بطوریکه روحانی میزان پیشرفت این پروژه تا سال 92 را 40 درصد، زنگنه 47 درصد و خبرگزاری دولتی ایرنا آن را 30 درصد اعلام کردند! 
 
فارغ از اینکه سال گذشته، گزارش عملکرد این پالایشگاه به دور از بازیهای انتخاباتی آن را 69 درصد ذکر کرده بود. 
توقف یک وعده بنزینی!/ فاز اول پالایشگاه پس از افتتاح، تعطیل شد!
تمام این مسائل در حالی است که وزیر نفت در جلسه رأی اعتماد خود از مجلس شورای اسلامی در سال 92 وعده افتتاح تمام فازهای این پالایشگاه را داده و گفته بود: اتمام طرح‌های تولید بنزین در پالایشگاه‌ها و به ویژه به نتیجه رساندن مرحله به مرحله پالایشگاه ستاره خلیج فارس از اولویت‌های ماست. 
 
گفتنی است پالایشگاه ستاره خلیج فارس شامل سه فاز 120 هزار بشکه‌ای (جمعاً 360 هزار بشکه در روز) است که قرار بود تمام آنها در دولت یازدهم افتتاح شود تا واردات بنزین قطع گردد و ایران به صادر کننده بنزین تبدیل شود، اما این اتفاق تا روزهای پایانی دولت به وقوع نپیوست و هنوز حتی فاز اول آن نیز برای بهره‌برداری کامل آماده نیست و فقط  قسمت بنزین‌سازی آن به بهره‌برداری رسید.