کاهش قیمت خودرو با حذف قیمت گذاری دستوری

ساسان  قربانی سخنگو شورای سیاست گذاری خودرو گفت:اقتصاد دستوری در عمل جواب نمی دهد و اگر می خواهیم که صنعتی پویا باشد نمی توانیم برای آن تعیین تکلیف کنیم که تولیداتش را با چه قیمتی در بازار عرضه کند.

وی در ادامه افزود:بدون شک زمانی که به خودروساز می گوییم چه قیمتی باید بر روی محصولاتش بگذارد، نمی توانیم توقع افزایش کیفیت را هم داشته باشیم و من فکر می کنم اگر قیمت گذاری خودرو هم از حالت دستوری خارج شود،شاهد کاهش قیمت خودرو خواهیم بود.

قربانی تصریح کرد:اساسا قیمت گذاری روش مطلوبی نیست، این کار در دنیا  امتحان شده و شکست خورده است.

وی اضافه کرد:باید سعی کنیم فضای تولید کشور را به سمت رقابتی شدن پیش ببریم تا تولید کننده به سمت برندسازی و افزایش کیفیت تولیدات خود برود.

سخنگوی شورای سیاست گذاری خودرو تصریح کرد:مشتری بهترین تعیین کننده عملکرد یک تولید کننده است و در صورتی که یک برند بتواند اعتماد یک مشتری را جلب کند، افراد دیگر را هم برای خرید معرفی می کند.

قربانی در پایان تاکید کرد:اگر بخواهیم سطح رضایتمندی مشتریان را بالا ببریم باید تناسبی بین کیفیت و قیمت محصولات ایجاد کنیم و در صورتیکه به دنبال ارتقاء کیفیت خودرو هستیم باید به تولید کننده آزادی عمل بدهیم تا بتواند در این حوزه همانطور که می خواهد فعالیت کند و به دنبال بهبود کیفیت محصولات خود برود.