پای سیب زمینی به بازار قطر می رسد؟
رحیم نیازی رئیس هیت مدیره انجمن سیب زمینی با اشاره به آخرین وضعیت  تولید سیب زمینی اظهار داشت: با وجود کاهش سطح زیر کشت محصول نسبت به سال زراعی گذشته باید گفت که به سبب انتخاب بذر مناسب و افزایش عملکرد در واحد سطح مشکلی برای تولید این محصول وجود ندارد.
 
وی با اشاره به اینکه ایران در تولید سیب زمینی به خودکفایی رسیده است، افزود:  چند سالی است که با توجه به تولید سیب زمینی در تمامی فصول و تلاش کشاورزان به خودکفایی این محصول دست یافتیم.
 
نیازی تولید سیب زمینی در سال‌های زراعی گذشته در کشور را ۴ میلیون و ۵۰۰ الی ۵ میلیون تن اعلام کرد و افزود: این میزان تولید علاوه بر تامین نیاز داخل بخشی از آن به کشورهای عراق، افغانستان، شوروی و حوزه خلیج فارس صادر شد.
 
وی با اشاره به آخرین وضعیت صادرات به قطر گفت: با توجه به فصل برداشت سیب زمینی از گرگان، جیرفت، اصفهان امکان صادرات به قطر در صورت در خواست تقاضا  از سوی تجار قطری امکان پذیر است.
 
رئیس هئیت مدیره انجمن سیب زمینی با اشاره به مشوق صادراتی محصول بیان کرد: سال زراعی ۹۴ - ۹۵ مشوق صادراتی در اختیار صادرکنندگان قرار گرفت که امسال انتظار می‌رود برای استمرار روند صادرات، رقابت با رقبا در بازارهای هدف و در جهت حمایت از کشاورزان این امر محقق شود.
 
نیازی بحران آبی و بلایای طبیعی را مهم‌ترین چالش تولید سیب زمینی دانست و تصریح کرد: براین اساس دولت در جهت خرید ماشین آلات، توزیع نهاده با قیمت مناسب، ارائه تسهیلات ارزان قیمت، بهبود مکانیزاسیون، توسعه آبیاری‌های تحت فشار و سرمایه در گردش مورد نیاز باید کشاورزان را حمایت نماید.