به گزارش ايسنا، سيدشمسالدين حسيني در حاشيه دومين كارگاه آموزشي بين المللي مشاركت بخش عمومي و خصوصي با بيان اينكه مردم نبايد به بازار سكه و ارز هجوم ببرند افزود: با اين وجود قيمت طلا متاثر از قيمت ارز است. اگرچه قيمت جهاني طلا متغيري است كه در اختيار ما نيست.

وی همچنین درباره بازار چند نرخی ارز نیز گفت: ارز باید متناسب با نیاز جامعه عرضه شود اما شیوه تخصیص ارزهای مختلف نیز نباید متضمن رانت باشد به همین دلیل رییس کل بانک مرکزی و همکارانشان در حال تلاش هستند که بر این مسئله فائق بیایند.

وزیر اقتصاد در پاسخ به سوالی درباره آخرین اطلاعات موجود از محمودرضا خاوری مدیرعامل سابق بانک ملی اعلام کرد که از او خبری ندارد.

حسینی درباره علت عدم دستگیری جهرمی، مدیرعامل سابق بانک صادرات نیز گفت: این موضوعی نیست که من درباره آن پاسخگو باشم اما درباره این که چه کسی متهم است و چه کسی باید بازداشت شود دستگاه قضا تصمیم می‌گیرد و انشاالله با اطلاعاتی که آن ها دارند مسیر درست در این زمینه طی خواهد شد.

وي همچنين با تاكيد بر اين كه طرح تحول بانكي به طور جدي پيگيري ميشود و جلسات آن در حال برگزاري است، گفت: پس از اتفاقي كه اخيرا در نظام بانكي رخ داد بخش تقويت نظارت بانكي در اين طرح بيشتر مورد تاكيد قرار گرفته است