عملیات اجرایی طرح سد و نیروگاه سردشت آغاز شد

مهندس رضازاده به بیان اهداف این طرح پرداخت و گفت : هدف از اجرای طرح سد و نیروگاه سردشت، تولید انرژی برق آبی سالانه به میزان 421 گیگاوات ساعت و ایجاد اشتغال، تامین آب شرب شهرستان های سردشت و ربط، انتقال آب به داخل حوضه به میزان 100 ام سی ام جهت توسعه کشاورزی به میزان 7800 هکتار، صادرات برق به کشورهای همسایه،کنترل و تنظیم منابع آبی حوضه کلاس با استفاده از توان پیمانکاران و مشاوران داخلی است.

به گفته رضازاده؛ سد سردشت از نوع خاکی با هسته رسی با ارتفاع 112 متر از پی می باشد که طول تاج  آن280 متر, حجم کل مخزن 387 میلیون متر مکعب و طول دریاچه 26 کیلومتر می باشد. سرریز از نوع آزاد می باشد. طول تونل انتقال 4400 متر می باشد که با روش سنتی حفاری گردیده و آب را از پشت مخزن به نیروگاه انتقال می دهد.

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران با بیان اینکه نیروگاه سردشت دارای 3 واحد 50 مگاواتی می باشد، افزود : ساخت تجهیزات اصلی نیروگاه به پایان رسیده است و در حال حمل به داخل کارگاه می باشد مطابق برنامه یک واحد از آن در بهمن ماه امسال راه اندازی خواهد شد و 2 واحد باقیمانده تا خرداد سال 97 به بهره برداری خواهد رسید.

شایان ذکر است؛ با همکاری و تعامل خوب مردم منطقه تملک طرح سردشت به صورت کامل انجام شده است و حقوق مالکین به طور کامل پرداخت شده است.