من یک کاسپینی هستم؛ لطفا به من دروغ نگویید!!

دقیقا همان تاریخى که وعده پرداخت سپرده هاى تا سقف ٥٠ میلیون تومان به سپرده گذاران داده شد از طریق کارمندان و رؤساى شعب منتخب به سپرده گذارانى که ساعتها در صفوف طولانى مقابل شعبات منتخب حضور داشتند اعلام شد سیستم هاى کامپیوترى قطع میباشد و امکان عملیات بانکى و پرداخت وجه وجود ندارد.

نامۀ افشاگرانۀ یکی از سپرده‌گذاران موسسه مالی مجاز کاسپین به افکارنیوز:

ضمن عرض سلام و تبریک عیدسعیدفطر، در خصوص اخبار منتشره از سوى بانک مرکزى و موسسه مالى و اعتبارى کاسپین در خصوص مرحله سوم تعیین تکلیف سپرده گذاران تا سقف ٥٠ میلیون تومان و همچنین افزایش شعبات مجاز کاسپین به ٨٠ شعبه، نکات ذیل را به استحضار می‌رساند:

١. در تاریخ ٤ تیرماه ٩٦ ﴿دقیقا همان تاریخى که وعده پرداخت سپرده هاى تا سقف ٥٠ میلیون تومان به سپرده گذاران داده شد﴾ از طریق کارمندان و رؤساى شعب منتخب، به سپرده گذارانى که ساعتها در صفوف طولانى مقابل شعبات منتخب حضور داشتند اعلام شد سیستم هاى کامپیوترى قطع می‌باشد و امکان عملیات بانکى و پرداخت وجه وجود ندارد!

٢. رؤساى برخى از شعبات منتخب اقدام به توضیح در خصوص نوع پرداخت به صورت شفاهى به سپرده گذاران اعلام نمود:

نحوه پرداخت سپرده هاى ٥٠ میلیون تومان همچنان مطابق با فرمول قبلى بانک مرکزى میباشد بدین معنى که بلوکه کردن ١٠درصد از سپرده و کسر سود سپرده از شهریور ماه ٩٤ تا کنون که همین امر باعث ناامیدى، اضطراب و آشفتگى سپرده‌گذاران گردید.

٣. شعباتى که از تاریخ ٤ تیر ماه طبق اعلام بانک مرکزى و موسسه کاسپین به مجموع شعبات مجاز اضافه گردیدند و قرار بود خدمات بانکى به سپرده گذاران ارائه دهند، فاقد نرم افزار بانکى و محاسباتى بودند و عملا امکان ارائه خدمات را به مشتریان نداشتند.

٤. شعبات منتخب کاسپین در برخى شهرستانها امروز ٤ تیرماه همزمان با تاریخ وعده پرداخت سپردۀ سپرده گذاران، تعطیل بوده و سپرده گذاران در زمان مراجعه با دربهاى بسته مواجه گردیده اند.

٥. با پرس و جو در خصوص تعطیلى برخى شعب اطلاع پیدا کردیم که بعضا شعبات بدلیل عدم پرداخت قبوض برق و بدهى معوقه و قطع برق شعبه توسط شرکت توزیع برق، امکان بازگشایى شعبه را نداشتند!

در انتها خواهشمندم این پیام ما سپرده‌گذاران مالباخته را نیز اطلاع رسانى نمایید تا واقعیت اخبار و مشکلات ما سپرده گذاران در هیاهوی وعده‌های دروغین مسئولین بانک مرکزی گم نگردد و کسانی که خود درگیر این مالباختگی نیستند با وعده هاى دروغین و پوچ بانک مرکزى به سپرده گذاران نیز آشنا شوند.

از همکارى شما کمال تشکر را دارد