نبود اشتغال عامل اصلی مهاجرت روستائیان

 سید ابوالفضل رضوی در مصاحبه با رادیو گفت: سرمایه گذاری دولت در گذشته تنها در راستای ایجادطرح های زیر ساختی مناطق روستایی بوده ولی از چهار تا پنج سال اخیر رویکرد ها علاوه بر توسعه زیرساخت های اساسی به سمت اشتغال و درآمد روستائیان و عشایر معطوف شده است.

وی اظهارداشت: همچنین با بررسی مسائل مختلف منجمله پدیده حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ مانند تهران، مشهد، تبریز، اهواز، شیراز، اصفهان و ... معلوم شد بالای 60 درصد از حاشیه نشین ها روستائیان و عشایر هستند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری گفت: بررسی ها نشان می دهد نبود اشتغال و درآمد افزایی مناسب دو عامل اصلی مهاجرت روستائیان و عشایر به حاشیه شهرهای بزرگ است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه حاشیه نشینی جزء هزینه هیچ سودی برای نظام ندارد بر لزوم ایجاد اشتغال ودرآمد افزایی به جهت کاهش شتاب مهاجرت در مناطق روستایی تاکید کرد.

رضوی با بیان اینکه اشتغال و درآمد مشکل اصلی روستاهاست، گفت: لازمه رفع مشکلات مورد نظر ایجاد بسترهای لازم برای سرمایه گذاری، تحول اقتصادی و تولید ثروت در مناطق روستایی کشور است.

وی با اشاره به این جمله که 50 درصد اشتغال روستایی در بخش کشاورزی است، افزود: صنعت دستی، گردشگری، صنایع فرآوری معدنی و غیره از دیگر فرصت های سرمایه گذاری برای تولید و اشتغال در روستاهاست.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری یادآورشد: هدف از ایجاد اشتغال در روستاها جلوگیری از مهاجرت روستائیان و پدیده حاشیه ‌نشینی است.