افزایش مجدد قیمت گوشت

علی اصغر ملکی از افزایش قیمت گوشت گوشت گوسفندی در هفته جاری خبر داد و اظهارداشت: طی هفته جاری  این نوع گوشت بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ تومان گران شده و در حال حاضر قیمت هرکیلوگرم شقه بدون دنبه برای مصرف کنندگان حدود ۴۱ تا ۴۲ هزار تومان است.  

وی با اشاره به واردات گوشت از استرالیا در حال حاضر، تصریح کرد: برای کنترل بازار گوشت نیازمند هستیم که واردات افزایش یابد، با توجه به اینکه الان فصل تابستان و هوا گرم است و ما با کمبود مواجه هستیم.  

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی دلایل کمبود دام را مورد اشاره قرار داد و گفت: طی ۳ الی ۴ سال اخیر با کشتار بی رویه دام های مولد در کشور مواجه هستیم که این مساله ما را با مشکل روبرو کرده است.  

ملکی درباره دلیل این کشتار افزود: ما نمی دانیم دلیل این کار چیست؟ هر کجا که مسئولان را ببینیم به آنان اطلاع رسانی می کنیم اما تاکنون برخورد جدی با عاملان این مساله نشده است.  

وی تاکید کرد: در صورت عدم جلوگیری؛ این کار در سالهای آینده ما را با معضل جدی روبرو خواهد کرد.  

وی درباره واردات ۴هزارتن گوشت از مغولستان که دیروز توسط خبرگزاری مغولستان اعلام شده بود، گفت: از این موضوع اطلاعی ندارم.

ملکی از دیگر دلایل گرانی گوشت گوسفند به قاچاق دام به کشور قطر اشاره کرد و گفت: همچنین قیمت جگر گوسفندی به دلیل شیوع تب کریمه و عدم استقبال مردم کاهش یافته و همین مساله نیز یکی از دلایل گرانی قیمت گوشت گوسفندی است.  

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با بیان اینکه از حدود یک ماه پیش جگر گوسفند نیز مانند گوشت قبل از عرضه به بازار ۲۴ ساعت در پیش سرد قرار می‌گیرد و سپس به بازار عرضه می شود، افزود: این اقدام باعث می شود که هیچ مشکلی در جگر وجود نداشته باشد و مردم بتوانند با خیال راحت آن را مصرف کنند؛ توصیه ما به مردم این است که جگر را نیز مانند گوشت از مراکز مجاز خریداری کنند تا مشکلی برای آنها پیش نیاید.