جهانگیری: نرخ سود بانکی حتما باید کاهش یابد

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور عصر امروز در مراسم آیین افتتاح موزه بانک ملی ظی سخنانی اظهارداشت: هر که به توسعه ایران علاقه‌مند است باید از قرارداد توتال خوشحال باشد، وقتی عده‌ای از این موضوع بهم می ریزند که چرا اینکار انجام شد آدم متحیر می‌شود، شما با دولت و یک شخص مخالفت دارید با ملت ایران که مخالفت ندارید.

وی تصریح‌کرد: آمریکا تحریم کرده که کسی حق ندارد بیش از ٢٠ میلیون دلار صنعت نفت ایران سرمایه گذاری کند و این قرارداد به معنای شکست آمریکا است.

جهانگیری یادآورشد: رهبری فرمودند که ٢٠٠ میلیارد دلار در بخش نفت و گاز ایران سرمایه گذاری شود و قرارداد توتال به ارزش ٥ میلیارد دلار بوده و ١٩٥ میلیارد دلار دیگر باقیمانده است.

وی افزود: بیکاری و معیشت مردم و قدرت اقصادی کشور چاش‌های پیش روی اقتصاد است؛ میزان صادراتمان به 50 میلیارد دلار رسیده است که بخش عمده آن کالاهای نفتی است و سهم کالاهای صنعتی که محصول کار خودمان باشد محدود است.

معاون اول رئیس‌جمهور تاکید کرد: باید همه رنج ببریم از اینکه در خانواده ایرانی چند فرزند بیکار وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: نیازمند این هستیم که بانک‌های کشور به بانک‌های بین‌المللی وصل شوند و ده‌ها میلیارد دلار منابع خارجی جذب کنیم و بانک‌ها بیش از گذشته نسبت به تامین مالی بخش خصوصی اقدام کنند، نرخ سود بانکی حتما باید کاهش یابد.