نرخ تورم تیرماه به ۷.۶ درصد رسید

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که امروز سه‌شنبه( 3 مرداد ماه) برگزار شد، گفت: نرخ تورم تیرماه سالانه 7.6 درصد است و نسبت به خرداد که 7.4 درصد بود 2 دهم واحد درصد افزایش یافته است.

وی افزود: نرخ تورم نقطه به نقطه تیرماه 8.9 درصد و در خرداد 9.4 درصد بود یعنی 5 دهم رصد تقلیل پیدا کرده است.

بیانیه کاخ سفید درباره تبعه‌های امریکایی مداخله غیرحقوقی در کار قوه قضائیه است

سخنگوی دولت در مورد رای‌گیری برای اعمال تحریم ها علیه ایران و روسیه، اظهار داشت: هر نوعنقض برجام اعم از اعمال تحریم‌ها قطعا نقض این قرارداد خواهد بود و گروهی این مهم را پیگیری و این مسئله را رصد می‌کنند.

وی اضافه کرد: ما از هیچ یک از حقوق ملی‌مان در این قرارداد نمی‌گذریم و به‌ محض اینکه گزارش‌های رسمی و مستند را از سوی کارگروهی که این مهم را بررسی می‌کند، دریافت کنیم، اقدام قاطع انجام می‌دهیم.

معاون رئیس جمهور بیان داشت: اینکه دولت امریکا در ارتباط با احکام قوه قضائیه ایران مداخله کند بی اساس است و پاسخش داده می شود.

نوبخت تصریح کرد: صدور ویزای حجاج مشکلی ندارد و امیدواریم مشکل ویزای 10 دیپلمات هم به زودی رفع شود؛ به گفته رئیس سازمان حج و زیارت، مسئولان عربستانی در تماس تلفنی اعلام کردند که به تعهدات خو در قبال حجاج پایبند هستند.

سخنگوی دولت همچنین با اشاره به تعیین کابینه دوازدهم اظهار داشت: ملاک رئیس جمهور در انتخاب کابینه شایسته گزینی است و احتمالا ترکیب کابینه تا پایان مرداد ماه مشخص خواهد شد.

وی تاکید کرد: اینکه بگویم امسال سال پایانی پرداخت یارانه است، درست نیست چرا که در بودجه 96 احکامی برای اصلاح قیمت ها مشخص شده است.

نوبخت تصریح کرد: در سیاست های برنامه ششم چگونگی پرداخت یارانه ها تعیین شده لذا جای نگرانی برای بانک ها در زمینه پرداخت وام با ضمانت یارانه ها وجود ندارد.

وی افزود: تیم اقتصادی دولت موفق عمل کرده است، این تیم در شرایطی اقتصاد را تحویل گرفت که تورم بالای ۴۰ درصد بود، از تیم اقتصادی جدید می خواهیم که از نظرات و راهکارهای پیشنهادی اقتصاددانان دانشمند و توانا استفاده کند.

نوبخت در پاسخ به سوالی در مورد دیدار روز گذشته رئیس جمهور با فرماندهان سپاه، اظهار داشت: من هم مثل شما از رسانه ها شنیدم و هنوز وقت نشده تا از رئیس جمهور بشنوم. اما اطلاع دارم که نفس این جلسه بسیار خوب و مناسب بوده است برای اینکه بتوانیم کار بزرگ در کشور انجام بدهیم باید قوا و نهادهای مختلف در کنار هم باشیم و بتوانیم کشور را به جایگاه رفیعی برسانیم.