روحانی کلید وزارت نیرو را به چه کسی خواهد داد؟

پس از گذشت تقریبا دو ماه از انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، سخنان زیادی مبنی بر تغییر اعضای کابینه دولت به گوش می‌رسد.

با توجه به اینکه حسن روحانی رئیس جمهوری در سال ۹۲ پس از پیروزی در انتخابات بلافاصله کابینه مورد نظر خود را انتخاب و بعد از مراسم تنفیذ اعضای پیشنهادی خود را به مجلس شورای اسلامی ارائه داد، به نظر می‌رسد در این دوره نیز پس از ۱۴ مرداد ماه و حضور در این مراسم، کابینه انتخابی دولت به علی لاریجانی معرفی شود.

با نزدیک شدن به روز‌های مراسم تنفیذ، گمانه زنی‌ها برای تغییر در کابینه شدت بیشتری گرفته و به نظر می‌رسد دولت به منظور تقویت کابینه خود اقدام به حذف برخی از وزرا خواهد کرد.

در میان حرف و حدیث‌های گوناگون در خصوص تغییر در کابینه و کنارگذاشتن برخی وزرا، حمید چیت چیان وزیر نیرو نیز یکی از گزینه‌های احتمالی حذف شدن از کابینه است.

وی پیش از تصدی این سمت، سابقه فعالیت در این حوزه را داشته است و سمت هایی، چون مشاور عالی و قائم مقام وزارت نیرو دولت نهم، عضو هیئت‌مدیره شرکت توانیر و سازمان برق ایران، معاون وزیر نیرو در امور انرژی، معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو، قائم مقام وزیر و مشاور عالی وزیر و رئیس شورای مشاوران وزارت نیرو از جمله مناصبی بوده که تا کنون برعهده داشته است و کارنامه تقریبا مناسبی در این خصوص دارد اما اکنون به نظر می‌رسد پس از گذشت چند سال تکیه زدن بر منصب عالی‌ترین مقام اجرایی وزارت نیرو، باید جای خود را به شخص دیگری بدهد.

گفتنی است که عده‌ای از غلامرضا منوچهری مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران به عنوان وزیر جدید نیرو یاد می‌کنند و این در حالی است که برخی دیگر بر این باورند که رضا اردکانیان مدیر عامل سابق شرکت منابع آب ایران جای چیت چیان را خواهد گرفت و نام حبیب الله بیطرف وزیر سابق نیرو نیز یکی از اسامی است که برای پست وزارت نیرو به چشم می‌خورد.

برخی رسانه‌ها نیز محمدعلی محمودی کوچکسرایی رابه عنوان وزیرنیرو آینده می‌دانند و احتمال بیشتری برای وی به عنوان وزیر پیشنهادی از سوی رئیس جمهور نسبت به گزینه‌های دیگر قائلند.

 

باید منتظر ماند و دید که درنهایت حسن روحانی از گزینه‌های مذکور به عنوان وزیر نیرو آینده استفاده خواهد کرد و یا اینکه شخص دیگری عهده دار این منصب خواهد شد؟