پراید جایگزین مناسبی برای پیکان بود

نماینده مشکین شهر در مجلس دهم در مورد توقف تولید پراید اظهار داشت: حمایت از این ایده که خودروهای کم کیفیت و با آلایندگی و درصد تصادفات بالاتر باید از رده خارج و جایگزین آن محصولی با کیفیت و ایمنی بهتر شود بهترین اقدام در جهت رعایت حقوق مصرف کنندگان خواهد بود.

وی در ادامه به جریان خروج پیکان از چرخه تولید اشاره کرد و گفت : در سال 84 و در هنگام فعالیت مجلس هفتم ، زمانی که پیکان از رده خارج شد برخی استنباط ها بر این بود که با خروج پیکان از گردونه تولید ، عده‌ای آسیب خواهند دید اما با پیش بینی محصول جایگزین ، کلاس پیکان به پراید تبدیل شد .

وی تاکید کرد : قطعا پراید در آن شرایط نسبت به پیکان به لحاظ سرعت ، آپشن ها و حتی نمای ظاهری گزینه بهتری بود و حال امروز اگر پراید تبدیل به خودرویی با کیفیت بالاتر با آلایندگی کمتر و درصد ریسک خطر پذیری در رانندگی و تصادفات شود بهترین کاری است که در دنیا نیز صورت گرفته و قبلا نیز تجربه شده است.

نماینده مشکین شهر در مجلس دهم با اشاره به اینکه هنگامی که به رفاه جامعه و سلامت مردم می اندیشیم باید هزینه آن را نیز بپردازیم ، تاکید کرد : در این سال‌ها افرادی خودرو پراید را برای کسب درآمد انتخاب کردند که با جایگزینی این خودرو با محصول بهتر این امکان وجود دارد که هزینه‌ها و کرایه‌ها نیز افزایش یابد در حالی که فردی که خودروی بهتری استفاده می کند باید هزینه آن را نیز بپردازد.

ملکی در ادامه با اشاره به افزایش قیمت پراید و برخی از خودروها گفت: زمانی که هزینه تولید به جهت سیر صعودی قیمت قطعات و حامل های انرژی و نرخ تورم افزایش دارد ، اینکه انتظار داشته باشیم که قیمت کالایی ثابت بماند انتظار بی جا و نادرستی است.