سرمایه گذاری 1000 میلیارد تومانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در استان سیستان و بلوچستان

ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در راستای تحقق تدابیر رهبر معظم انقلاب در زمینه‌ی اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال، محرومیت‌زدایی و توسعه‌ی عدالت اجتماعی، با استانداری سیستان و بلوچستان تفاهم‌نامه‌ی 800 میلیارد تومانی منعقد کرد. 

اجرای طرح‌های توانمندسازی اقتصادی با اشتغال‌زایی برای بیش از 8000 نفر در مناطق محروم استان از طریق مشارکت با کارآفرینان با اولویت کسب و کارهای متوسط در مناطق محروم و هم‌چنین مشارکت اقتصادی اجتماع‌محور در قالب الگوهای آسمان و آفتاب با اولویت کسب‌وکارهای خرد، متوسط و مشاغل خانگی، اجرای طرح‌‌های اقتصادی توسط گروه توسعه‌ی اقتصادی تدبیر با اولویت کسب‌وکارهای بزرگ و تأکید بر مزیت‌های اقتصادی استان سیستان و بلوچستان، حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان از طریق مؤسسه‌ی دانش‌بنیان برکت، اعطای تسهیلات مالی ارزان‌قیمت جهت حمایت، راه‌اندازی و فعال‌سازی واحدهای تولیدی خرد و متوسط و اعطای وام قرض‌الحسنه‌ به مردم مناطق محروم استان جهت حمایت از مشاغل خرد و خانگی، از جمله مفاد این تفاهم‌نامه است. 

در این تفاهم‌نامه هم‌چنین اعتبار قابل‌توجهی برای اجرای طرح‌های عمرانی، زیربنایی، فرهنگی و اجتماعی و رفع محرومیت و پشتیبانی همه‌جانبه از توسعه‌ی پایدار مناطق محروم استان و کمک به ساخت و تکمیل 1000 باب مسکن محرومین در قالب تفاهم‌نامه‌ی مشترک با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، اختصاص یافته است. کمک به زوج‌های نابارور مناطق محروم و تأمین جهیزیه برای زوج‌های نیازمند نیز از دیگر تعهدات ستاد در این تفاهم‌نامه است. 

حضور فعال و مشارکت راهبردی در اجرای پروژه‌ها، معرفی مزیت‌های نسبی شهرستان‌ها، تأمین و تخصیص نیازهای زیرساختی، تأمین و ارایه‌ی مجوزهای مورد نیاز در اجرا و بهره‌برداری پروژه‌ها، رفع موانع اجرایی و فراهم ساختن مقدمات، پیش‌نیازها و الزامات مطالعاتی، تسهیل‌گری، استفاده از امکانات و ظرفیت‌های انسانی و فنی استان و فراهم‌سازی مشارکت مردم محلی نیز از جمله تعهدات استانداری در این تفاهم‌نامه است.

براساس این تفاهم‌نامه، تعهدات طرفین باید تا پایان سال 1398 انجام شود و کارگروه مشترکی متشکل از زیرمجموعه‌های دو طرف تفاهم‌نامه، پی‌گیری اجرای آن را بر عهده خواهند داشت.

لازم به توضیح است در این سفر هم‌چنین با حضور دکتر مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، 16 مرکز جامع سلامت و مرکز بهداشتی و درمانی افتتاح خواهد شد. ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) پیش از این نیز نزدیک به 200 میلیارد ریال برای محرومیت‌زدایی، توانمندسازی اقتصادی و توسعه‌ی مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان سرمایه‌گذاری کرده است، که با امضای تفاهم‌نامه‌ی امروز، این سرمایه‌گذاری به 1000 میلیارد تومان می‌رسد.