قیمت جهانی نفت افزایش یافت

 پس از آنکه انتشار یک آمار امیدوار کننده از بازار کار آمریکا، امیدها به افزایش تقاضا برای مصرف انرژی را بالا برد، قیمت نفت روز جمعه افزایش یافت، اما افزایش صادرات اوپک و بالا رفتن میزان تولید آمریکا موجب شد تا نفت خام با کاهش قیمت هفتگی مواجه شود.

وزارت کار آمریکا اعلام کرد، کارفرمایان این کشور در ماه جولای بیش از حد انتظار استخدام داشته اند و میزان دستمزدها را نیز افزایش داده اند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با 41 سنت، معادل 0.8 درصد افزایش به 52 دلار و 42 سنت رسید، در حالی که نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا با 44 سنت، معادل 1.1 درصد رشد به 49 دلار و 58 سنت رسید.

اندرو لیپو، رئیس موسسه لیپو اویل در هیوستون با اشاره به اینکه میزان تقاضا برای بنزین و گازوئین هم بالاست گفت: «قیمت نفت در نتیجه انتشار خبرهای خوب از بازار کار آمریکا رشد داشته است.»

اما در مجموع معاملات هفته گذشته قیمت نفت برنت و نفت خام آمریکا هر کدام کمتر از یک درصد کاهش داشت. تحلیلگران گفتند، افزایش تولید نفت آمریکا و بالا رفتن تولید و صادرات نفت اوپک عامل کاهش قیمت ها بوده هرچند که بالا بودن تقاضا مانع از کاهش بیشتر قیمت ها شده است.

با وجود تعهد اوپک به پایین نگه داشتن تولید خود تا پایان مارس 2018، میزان صادرات نفت این سازمان به رکورد بی سابقه ای دست یافته است. میزان صادرات اوپک در ماه گذشته میلادی به 26.11 میلیون بشکه در روز رسید که 370 هزار بشکه نسبت به ماه پیش از آن افزایش نشان می دهد.

میزان تولید نفت روسیه نیز بالا رفته است. شرکت روسنفت، بزرگترین تولید کننده نفت روسیه اعلام کرد، میزان تولید خود را در سه ماهه دوم سال 11.1 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داده است.