برنامه وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم عجولانه تهیه شده است

سعید باستانی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره برنامه های ارائه شده توسط وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم گفت: برنامه باید براساس اهداف کلی چشم‌انداز 20 ساله و برنامه ششم توسعه باشد و در این قالب حوزه‌های اجرایی آن توضیح داده شود و راهکارهای اجرایی برای رسیدن به آن لحاظ شود.

وی با بیان اینکه این برنامه‌ها کلی است و با عجله تهیه شده است، گفت: امیدواریم در طول یک هفته برنامه‌ها تخصصی، جدی و جزئی‌تر شود تا نمایندگان در هر کمیسیون بتوانند به ارزیابی آن بپردازند.

باستانی مشخصا در مورد برنامه ارائه شده توسط محمد شریعتمداری با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت دو وزارتخانه در قالب یک وزارتخانه است، گفت: هر بخش از این وزارتخانه احتیاج به تلاش و برنامه‌ریزی دقیق دارد. به عنوان نمونه در بخش معدن 6 میلیارد تن ذخایر معدنی داریم که کمتر از500 میلیون تن از آن در حال بهره‌برداری است یعنی کمتر از یک درصد از ظرفیت خود در حال استفاده هستیم.

وی با بیان اینکه نیازمند یک نگاه دقیق و تخصصی نسبت به این وزارتخانه هستیم گفت: در بخش صنعت نیز احتیاج به نوسازی داریم که خیلی وقت است این اتفاق صورت نگرفته است و باید با یک کار انقلابی و بسیار جدی به آن پرداخته شود و صنایع هایتک نیز باید در برنامه دیده شود.

باستانی گفت: در این برنامه شعارهای خوبی داده شده است اما مهم ارائه روشهای رسیدن به این اهداف است.