ایران خواستار گسترش روابط اقتصادی با ژاپن

سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه کشورمان که برای دیدار با مقامات ژاپنی به توکیو سفر کرده است، امروز (چهارشنبه) با «هیرو شیگه سکو» وزیر اقتصاد تجارت، صنعت و صنایع ژاپن (متی) دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار «سکو» ضمن تبریک انتخاب مجدد حسن روحانی به ریاست جمهوری اسلامی ایران، گفت: روابط ایران و ژاپن بیش از هزار سال قدمت دارد و ژاپن خواهان حفظ و گسترش این روابط است.

وی تصریح کرد: دولت ژاپن توسعه و ارتقای همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور را در دستور کار خود داشته و‌ حمایت‌های لازم در این زمینه را به عمل می آورد.

وزیر اقتصاد تجارت، صنعت و صنایع ژاپن (متی) همچنین با مهم توصیف کردن مذاکرات هسته‌ای بین ایران و قدرت‌های جهانی، تأکید کرد که ژاپن از برجام و اجرای کامل آن قویا حمایت می‌کند.

در این دیدار معاون وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تشکر از ژاپن برای حمایت از برجام به روابط خوب و رو به گسترش دو کشور اشاره و تأکید کرد: در پی اجرایی شدن برجام ظرفیت‌های جدیدی در روابط دو کشور ایجاد شده و فضا برای گسترش همکاری‌های دوجانبه بسیار مناسب است.

عراقچی گفت: برجام مورد حمایت قاطعانه جامعه بین الملل قرار دارد و شورای امنیت ملل متحد، اتحادیه اروپا و اکثریت غالب جامعه بین الملل خواهان اجرای دقیق و کامل آن از سوی همه طرف ها هستند.

وی با اشاره به ملاقات‌های خود با شرکت‌ها و بانک‌های ژاپنی خواستار حمایت دولت ژاپن و ارائه تسهیلات لازم برای فعالیت موسسات اقتصادی ژاپن در ایران شد.

در پایان این دیدار وزیر اقتصاد، صنعت و تجارت (متی) ژاپن از ایران دعوت کرد تا در نمایشگاه بین المللی ۲۰۲۵ اوساکا شرکت کند و ابراز امیدواری کرد فرصت سفر به تهران برایش فراهم شود.