خدامراد احمدی که در همایش بین المللی فرصتهای سرمایهگذاری خارجی سخن میگفت، تصریح کرد: ارزش طرح های آماده سرمایه گذاری از طرف شرکتهای خصوصی و خارجی به ۱۴.۵ میلیارد دلار می رسد .
در این همایش که روز چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته گذشته با حضور جمع کثیری از مدیران شرکت‌های خارجی و داخلی در سالن همایش‌های میلاد برگزار شده بود، وی وجود هفت روش برای جذب سرمایه‌ را عامل مناسبی برای ایجاد انگیزه در بین شرکت های داخلی و خارجی قلمداد کرد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در عین حال گفت: آن روش‌ها قابل مذاکره است تا زمینه مشارکت و حضور شرکت‌های داخلی و خارجی برای اتمام طرح‌ها افزایش یابد.
وی ادامه داد: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت این سازمان www. imidro. org یا مذاکره رو در رو از فرصت‌های بی‌بدیل در حوزه معدن و صنایع معدنی اطلاع یابند.
احمدی خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری در این بخش برای هر دو طرف به‌صورت برد برد خواهد بود، به‌گونه‌ای که از یک‌سو سرمایه‌گذاران از سود بالا بهره می‌برند و همزمان کشور ما نیز در این حوزه توسعه پیدا می‌کند.
رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، ادامه داد: در افق ۱۴۰۴ ایران نیازمند ۴۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری برای اتمام طرح‌های این بخش است، به‌گونه‌ای که با تمهیدات اتخاذ شده از سوی دولت، بخشی از اعتبارات نیز با استفاده از صندوق توسعه ملی تامین خواهد شد.
احمدی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران، ۲۰ درصد از منابع صندوق توسعه ملی را برای سرمایه‌گذاران(داخلی و خارجی) اختصاص داده است که این امر با هدف تشویق در اجرای طرح‌های توسعه‌ای انجام شده است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، برنامههای توسعه این بخش را مورد اشاره قرار داد و گفت: تا انتهای برنامه پنجم توسعه ظرفیت تولید فولاد خام تا ۴۵ میلیون تن، مس کاتدی ۷۱۱ هزار تن، آلومینیوم ۹۱۰ هزار تن و طلا ۵ تن میرسد.