مالیات رانندگان اسنپ هنگام انتقال خودرو چگونه محاسبه می‌شود؟

اسنپ به منظور پاسخگویی به شبهات بوجود آمده و تنویر افکار عمومی، جوابیه‌ زیر را تنظیم و در اختیار رسانه‌ها قرار داده است:

پیرو اخبار منتشره در برخی از رسانه‌ها مبنی بر  دریافت مالیات از رانندگانِ این شرکت هنگام نقل و انتقال خودرو، شایان ذکر است که کلیه مطالب یاد شده خارج از قوانین جاری جمهوری اسلامی ایران بوده و خلاف واقع است.

بر اساس قوانین مربوطه، رانندگان اسنپ همانند سایر آحاد جامعه در زمان نقل و انتقال خودرو در دفتر خانه‌های رسمی تنها هزینه‌ نقل و انتقال سند خودرو را می‌پردازند. مبنای محاسبه‌ این هزینه، مدل و قیمت خودرو بوده که در مواد ۴۲ و ۴۳  قانون مالیات بر ارزش افزوده تصریح  شده است. لازم به ذکر است درآمد مالک خودرو مبنای محاسبه‌ هزینه فوق نبوده و طبعا هزینه‌ مستقلی تحت عنوان «کارکرد رانندگان در اسنپ» وجود ندارد.

همچنین در مراکز تعویض پلاک، تنها هزینه‌ی صدور پلاک جدید دریافت می‌شود. بدیهی است که خلافی خودرو و عوارض شهرداری، برای دارندگان تمامی خودروها محاسبه می‌شود.

در پایان، شایان توجه آن‌که اسنپ به عنوان شرکتی دانش‌بنیان، از بدو تاسیس خود تا کنون، همواره به مقررات جاری کشور و قوانین جاری در نظام مالیاتی پای‌بند بوده و در مواعد مقرر تمامی مالیات‌های خود را پرداخت نموده است.