ترامپ انجمن مشاوران تجاری را منحل کرد

رییس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ اعلام کرد که به دنبال استعفای رهبران تجاری از انجمن مشاوران تجاری در پی سخنان ترامپ درباره موضوع خشونت در شارلوتزویل، هم انجمن تولیدکنندگان و هم شورای استراتژی و سیاست‌گذاری را منحل می‌کند.

ترامپ توییت کرد: به جای این که تاجران انجمن تولیدکننگان و شورای استراتژی و سیاست‌گذاری را تحت فشار قرار بدهم، تصمیم گرفتم هر دو را منحل کنم. از همه شما متشکرم.

این تصمیم پس از این گرفته شد که ترامپ در سخنانی در مورد خشونت‌های نژادپرستانه شارلوتزویل هر دو طرف را مقصر اعلام کرده و با انتقادهای شدیدی روبرو شد و پس از آن ۸ نفر از رهبران تجاری از شورای مشاوران او استعفا دادند.

کن فرایزر، مدیر اجرایی ارشد غول صنعت داروسازی، مرک، که اولین کسی بود که در روز دوشنبه انجمن تولید کنندگان را ترک کرد گفت: رهبران آمریکا باید به ارزش‌های اساسی ما احترام بگذارند و دشمنی، تعصب، و برتری جویی گروهی را آشکارا و به وضوح نفی کنند. 

ترامپ چند دقیقه بعد در توئیتر به دنبال تلافی برآمد و نوشت: حالا که کن فرایزر و مرک فارما از انجمن تولیدکنندگان رییس‌جمهور استعفا داده‌اند، او وقت بیشتری خواهد داشت تا قیمت‌های دارو که به‌

شکلی ناعادلانه بالا است را کاهش دهد.
اما حملات ترامپ به فرایزر نتوانست مانع استعفای سایرین از انجمن مشاوران شود و مدیران اجرایی ارشد اینتل، آندر آرمور، اتحادیه تولید کنندگان آمریکا، ای‌اف‌ال سی‌آی‌او، و کمپبل سوپ هم انجمن مشاوران را ترک کردند.

انجمن تولیدکنندگان یک انجمن مشاوره‌ای بود که در ماه ژانویه با هدف تقویت اشتغال در بخش تولید تشکیل شده بود.