پرداخت تسهیلات ۳۰ هزار میلیاردی تولید شروع نشد؟!

ابوالفضل روغنی گلپایگانی ، با اشاره به اینکه هنوز واحدهای تولیدی مشغول ثبت نام در طرح رونق برای دریافت تسهیلات 30 هزار میلیاردی هستند، اظهار داشت: هنوز کسی موفق به دریافت تسهیلات جدید نشده و همچنان فقط ثبت نام انجام میشود.

وی با بیان اینکه در این طرح بنگاه‌های بزرگ هم امکان دریافت تسهیلات را دارند، افزود: براساس بخشنامه بانک مرکزی موضوع دیون واحدهای تولیدی و چک‌های برگشتی آنها نباید مانعی برای دریافت تسهیلات جدید باشد اما باید دید آیا واقعا این بخشنامه‌ها اجرایی می‌شود یا فقط در حد بخشنامه باقی می‌ماند.

رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی گفت: در حال حاضر بانک مرکزی و بانک‌ها هر یک کار خودشان را می‌کنند که این موضوع مشکلاتی را به وجود آورده است.

روغنی با تأکید براینکه امروز تولید کشور در کنار نقدینگی نیازمند تحریک تقاضا در بازار است، تصریح کرد: 5 ماه از سال گذشته ولی هیچ تغییری در اوضاع تولید کشور به وجود نیامده است. البته به نظر می رسد با تغییر وزرا  اگر دولت برنامه‌ای هم برای تحریک تقاضا داشته باشد آن را در چند ماه پایانی سال اعمال خواهد کرد.

به گزارش تسنیم، رحمانی معاون طرح و برنامه وزیر صنعت ، معدن و تجارت در اوایل مردادماه امسال از آغاز ثبت نام واحدهای تولیدی کشاورزی در طرح رونق تولید برای دریافت تسهیلات 30 هزار میلیاردی رونق تولید خبرداده بود.