عرضه گوشت وارداتی، بازار را آرام کرد

علیرضا ولی مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام، با اشاره به آخرین وضعیت تنظیم بازار گوشت قرمز اظهار داشت: روزانه بیش از 100 تنگوشت قرمز جهت تنظیم بازار از طریق تأمین کنندگان وارد می‌شود که این میزان دوبرابر نیاز بازار گوشت داخل است.

وی افزود: در هیچ نقطه ای از پایتخت که بیشترین مصرف گوشت قرمز را دارد، کمبود عرضه نداریم .

ولی ادامه داد: با هماهنگی سازمان تعزیرات و وزارت صنعت و معدن ، قیمت گوشت در فروشگاه های زنجیره ای و میادین میوه و تره بار با نرخ مشخصی عرضه می شود، به طوریکه که دیگر خبری از عرضه گوشت با قیمت های 50 و 60 هزارتومان نیست.

به گفته این مقام مسئول هر کیلو لاشه گوسفندی با نرخ 32 هزار ، ران پاک شده 43 هزار و قلوه گاه و گردن کمتر از 31 هزار تومان در فروشگاه های زنجیره ای، میادین میوه و تره بار و قصابی های منتخب عرضه می شود.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام از افزایش واردات گوشت خبر داد و گفت: طرح تنظیم بازار واردات گوشت گرم از استرالیا، آسیانه میانه و نیوزیلند تاجایی ادامه دارد که قیمت های داخلی به تعادل برسد.

وی در خاتمه یادآور شد: کیفیت گوشت‌های استرالیا و نیوزیلند به مراتب بیشتر از گوشت داخلی است، ضمن آنکه این گوشت‌ها دارای استاندارهای بین المللی، کشتار حلال تحت نظارت مسئولان سازمان دامپزشکی هستند.